söndag 21 november 2010

Vad ska vi äta till lunch?

Jag har ett stort problem nu alltså.. vad ska vi äta till lunch?.. ska det bli taccos eller gröt? Det blev ju över massor från igår.. hm.. eller ska jag äta gröt.. gröt är ju gott och enkelt. Svårt val.. haha.
----------
Till nånting mycket viktigare..
Jag vet att jag inte alltid tänker på vad jag gör.. t.ex som när jag köpte barnvagnen..
Vi är lurade, helt klart! Johan fick tag i den där (ursäkta mig men..) j*vla kärringen.. äntligen.. men då Johan började fråga ut henne om kvittot så la hon bara på. Vem gör så egentligen? Förutom tonåringar då förstås och det är inte heller OK. Hur som helst.. jäkligt omoget.. Nu har Johan skickat ett sms till henne och hon kan inte ens svara på det! Dålig stil!
Ja.. alltså jag tror att jag har berättat vad som hänt i ett annat inlägg så jag ids inte dra upp det igen.. men jag kan tillägga att jag fick tag på henne för några veckor sen och då skulle hon prata med sin dotter (som tydligen har åkt till Libaon för att jobba!) på fredag eller lördag och jag tror det var helgen den 5-6 november.. i alla fall så skulle hon då prata med sin dotter och sen höra av sig till mig direkt. Men inte gjorde hon det.. och nu hr vi försökt få tag i henne flera gånger och som sagt.. Johan fick tag på henne idag men då slängde hon på luren i örat på Johan.. så vi får nog inte det där j*vla kvittot! Vi behöver kvittot till vagnen!
Hur kunde jag vara så dum att jag gick på det där? Hur kunde hon byta vagn på barnens hus utan kvitto? Hon måste ju ha haft ett kvitto.. varför kan vi inte få kvittot? Är det en stulen barnvagn? Ja.. det kanske är det..
Jag beättade nog aldrig om när jag var dit och köpte vagnen. Hon bor/bodde i ett höghus på fjärde våningen och när jag och Johan var och kollade på första vagnen så kom hon ner med vagnen till entrén och jag tror att hon hade tänkt göra det även den här gången men då jag stod där nere och väntade på att få komma in (de har lås på ytterdörren så jag ringde till hennes lägenhet) så kom hennes kille och då fick jag följa med upp. Men inte in i lägenheten.. utan vi kollade på vagnen utanför hennes dörr. I alla fall så kom hennes dotter ut flera gånger. Ni vet ju hur barn blir när det kommer nytt folk. De vill ju oftast vara med och så.. det ville nog även den här tjejen som kanske var runt 8 årsåldern. Hon kom ut flera gånger och hade massa olika saker som hon var tvungen att berätta för sin mamma just då. I alla fall.. många föräldrar brukar väl låta barnet vara med bara barnet inte stör.. men den här mamman sa hela tiden till den här tjejen att gå in och hon ville verkligen inte att jag skulle se in i lägenheten och ja.. det kändes konstigt på nå vis.. men hur som helst så köpte jag vagnen och jag skulle få kvittot när hennes dotter kom hem från utlandet..
Kvinnan påstod att dottern och dotterns kompis varit med om en bilolycka där deras barn i magen dog så därför var de nu utomlands för att komma ifrån.. visst.. men att dottern sen kom på att hon skulle flytta till libanon för att börja jobba.. nja.. det kändes inte riktigt rätt.. nånting av det som hon sagt till mig är ljug.. jag är nästan hundra procent säker.. men men.. vad ska jag göra åt det nu? Jag har ju redan köpt den där jäkla vagnen! Åh.. jag blir så ledsen på mig själv.. hur tänkte jag? ..jag vill INTE höra att jag var dum i huvudet som köpte vagnen jag vet redan hur korkat det var! Vi får helt enkelt hoppas att vagnen håller. Vi måste åka på barnens hus och höra om vagnen är som den ska. Även fast vi inte har nå kvitto så borde de väl kunna titta på vagnen och säga att den är OK (förhoppningsvis)?
Nää.. nu ska jag sluta jaga upp mig för den där vagnen.. det kommer att ordna sig! Så länge bebisen är frisk och mår bra när den kommer så är jag nöjd!
Ni får ha en toppen bra dag!
ps. Grattis Johans lillebror Greger som fyller 17 år idag!

3 kommentarer:

Jossan sa...

Det är inte du som är dum i huvudet. Det är den där kärringen! Så dåligt att lura någon så snäll som du.
Du tror ju inte ont om människor har jag fått uppfattningen om. Inte tror man väl att dom ljuger när man står där och ser dom i ögonen liksom. Jag skulle ha gjort som du.
Ofta är det först efteråt som man börjar tänka på vad som sas och vad som hände.
Jag tror inte att det är fel på vagen. I så fall var det nog så att hon ville tjäna pengar på den bara, och det kunde ju inte du veta (om den nu är stulen menar jag).
Du är då inte dum i huvudet iaf! :)

Sara sa...

Ja, det är ju först nu som jag ha börjat fundera på vad hon egentligen sa och varför jag inte ifrågasatte hur hon kunde byta vagnen. För hon hade ju en annan vagn som vi kollade på först men den var trasig, gick inte att vika ihop den så hon skulle vara på barnenshus och laga den men det skulle tydligen ta flera veckor så hon fick en ny vagn istället. Och den ser super fin ut MEN däcken känns glappa och liggkorgen känns också glapp.. Det är ju som ganska viktigt att det sitter som det ska så därför skulle vi gärna ha haft tag i kvittot så vi kunde ha åkt till barnenshus och fått det där fixat. För det är en så pass ny vagn att vi har ju egentligen garanti på den men utan kvitto så har vi ju ingenting. :/ jaja.. vi ska i alla fall åka dit och kolla om det ska vara så eller om det måste lagas. Förhoppningsvis ska det vara så..
Nej jag vill ju gärna tro att alla människor är bra människor men så är det ju visst inte..
Tack! :) Men jag känner mig lite dum som gick på det där.. men men.. då vet jag ju till nästa gång!

Jossan sa...

Okej. Men prova att gå dit ändå, dom kanske är förstående och kan kolla på vagen iaf. Man vill ju som sagt inte ha en trasig vagn.
Hoppas det löser sig!