tisdag 23 november 2010

Vecka 38 och 20 dagar

Oj oj oj.. nu börjar det verkligen närma sig alltså. Gu vad det är spännande. Bebisen är nu välkommen att titta ut. Tyvärr dröjer det nog ett tag till innan bebisen vill komma. Men jag har fått känslan av att bebisen kommer att titta ut tidigare är det beräknade datumet. Det bara känns så. Men.. det är förmodligen bara för att jag så gärna vill det. haha.
Sen så kunde jag inte låta bli att göra massa roliga tester. Är det en flicka eller en pojke? Jag gjorde fyra olika tester och 3/4 blev en pojke.. hm.. snart får vi se om testerna (myterna) stämmer. Spänningen är olidlig!

---------

Nu har jag fikat och skickat iväg Johan på skolan.. så jag funderar på att lägga mig igen.. och läsa en stund och sen sova förstås.. haha. Jag har kommit på att det är riktigt skönt att stiga upp samtidigt som Johan på morgonen och sen sitta vid datorn och läsa lite bloggar och kolla fejjan och sen krypa ner i sängen igen. Oj så skönt. Måste passa på medans jag kan göra som jag vill. Nu är det snart nån annan här som ska bestämma när jag får sova och inte sova. :) Ska bli spännande att se vem det är.
Förresten, jag har nog inte berättat vilka namn vi har valt.
Om det blir en pojke ska han heta Gustav Emil Alexander. Gustav efter Johans morfar och Alexander efter min kusin. Emil är då tilltalsnamnet. Så blir det en pojke får vi helt enkelt hålla tummarna för att det ser ut som en Emil. Vi har pratat om Linus men det är ett reservnamn ifall bebisen inte ser ut som en Emil.. Men nu tror jag att det ser ut som en Emil ifall det blir en pojke. :)
Ja.. om det blir en tjej så ska hon heta Sonja Milja Cecilia. Sonja efter min mormor och Cecilia efter Johans farmor. Milja är då tilltalsnamnet. När jag jobbade på ett äldreboende så var det en tant där som hette Milja och hon var jätte söt så det namnet har fastnat i mitt huvud. Jag älskar det namnet och lyckligtvis så tycker Johan också om det namnet! :) Men jag vet inte om vi har några reservnamn om det inte ser ut som en Milja.. så där måste vi komma överens om nå namn.
Så ser det ut med namnen i alla fall.

---------

Nu ska jag mysa ner mig i sängen!
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Namnet "William" har jag haft som favoritbarnnamn sedan jag gick gymnasiet, och dessutom (precis som för dig) så hette en jättesöt gubbe på jobbet Villiam :)
Under graviditetens gång ändrade jag & Daniel dock oss och kallade bebisen för "Liam" (utan att berätta det för någon), eftersom det är en kortare form av William och vi tyckte att det kändes modernare. Men Daniels kusin som fick två månader före oss hann före. Och lika bra blev det, för W var som sagt mitt förstahandsval :) Så vi hade bestämt oss för "William", oavsett hur han hade sett ut tror jag ;)

Både Emil, Linus och Milja är jättefina namn! Tycker det finns massor av fina tjejnamn, så nog hittar ni snabbt något om det blir en tjej och ni inte tycker Milja passar henne :)

Gillar verkligen släktnamn som andranamn och skulle nog aldrig välja tex "Metallica", "Tingeling" eller något annat mystiskt bara för att sticka ut. Men smaken är som baken, och tur är väl det :) Kramar

Sara sa...

Ja, jag tror nog att om man är säker på vilket namn man vill ha så kommer automatiskt att passa på bebisen. :) William är ett super fint namn tycker jag. :)

Tack. Jag kan inte annat än hålla med om att det är fina namn som vi har valt. :)

Jag gillar också släktnamn i andranamn och nej.. inget sånt där mystiskt namn.. haha. Men som du säger, smaken är som baken och tur ör väl det. :)
Förresten, jag hoppas ni har det bra där nere i storstan. :)
Kram