måndag 6 december 2010

BVC

BVC-sköterskan har varit på ett hembesök men då var det mer bara information till oss. T.ex om hur vi ska bada Emil och hur han ska ligga när han sover och såna saker. Det var faktiskt riktigt bra med lite mer information. Hon var här i en och en halv timme.

I alla fall så har vi varit på det första BVC besöket idag. Det kändes konstigt att sitta i väntrummet vi brukade sitta i när vi skulle på kontroll hos barnmorskan. Lyssna på bebisens hjärtljud och mäta magen och så.. idag hade vi bebisen --> Emil i babyskyddet. Han skulle vägas och mätas. Jag tror att det kommer bli en ganska stor grabb det här. Han väger 3570 gram och är 51,9 cm lång. Gu vad de växer fort! Jag blir ju rädd..

---------

Nu har jag suttit och skrivit ner hela förlossningen men jag tror att Johan måste få läsa igenom den först och se vad jag har glömt. Jag var ju hög på lustgas halva förlossningen så jag kommer inte riktigt ihåg. :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: