tisdag 14 december 2010

http://josefinejottehine.blogg.se/2010/december/har-kommer-det-massa-bilder.html

Rubriken är Josefine Sands blogg (min kompis från Hudiksvall). Hon har nämligen lagt ut fina bilder på våran Emil så jag länkar till hennes blogg. :)
Hon var ju här på besök förra veckan (eller var det två veckor sen? hm..) och då tog hon lite bilder som hon undrade om hon kunde lägga ut på sin blogg och det fick hon så nu ligger de som sagt på hennes blogg. Ni borde kolla in den. :)
Jag har tagit många bilder på våran lilla prins men jag har som inte fått tummen ur och lagt ut några bilder. Ska försöka göra det i veckan.
--------
Jag har inte berättat nåt om helgen men vi har varit hemma i Norsjö. Där har vi visat upp våran älskling för typ alla vi känner.. nja, inte riktigt men det kändes så i alla fall. Det var rätt mycket folk som kom och hälsade på.
Vi sov två nätter hos mina föräldrar och en natt hemma hos Johans pappa. Vill ni veta nåt lustigt? De två nätterna vi sov hos mina föräldrar sa min mamma att hon kunde ta Emil nån gång under natten ifall han skulle bli jätte jobbig och det kändes ju himla bra. MEN, just i helgen har Emil sovit kanon bra. Visst är det lite typiskt när man har barnvakt. :) Jaja.. jag klagar inte.. det är helt underbart när jag får sova 3-4 timmar i streck. Jag kände mig som en ny människa första natten han sov så bra.
Vi har även hunnit vara på dop i helgen. Johans kusinbarn har blivit döpt. Matilda Emilia fick hon heta. Matilda är tilltalsnamnet. Hon är född 2 oktober (tror jag) så hon är några veckor äldre än Emil. Men jag tror Emil kommer att växa ikapp henne. För han växer som bara den.
---------------------
BVC
Igår var vi på BVC för andra gången. Han äter bra!
Han väger så mycket som 3950 gram och är 53,5 cm lång. Jisses vad han växer snabbt. Det är lite läskigt tycker jag. Till och med BVC-sköterskan tycker det är häftigt. Han är ju trots allt 3 veckor tidig men det märks inte alls. Han är väldigt stark i nacken också. Han kan redan nu hålla upp huvudet lite lite grann och han vänder huvudet från den ena sidan till den andra. Spännande tycker jag. :)
-------------------
13 december, var dagen som Emil var beräknad till. Tänk att han kom redan 24 november. Tur var väl det för annars skulle han väl ha varit en bamse bebis. :)
Jag är så himla glad att jag slapp vänta men samtidigt undrar jag hur det känns att riktigt få börja räkna ner dagarna. :) Jaja.. vi ska väl ha fler barn och då kanske jag hinner börja räkna ner dagarna om jag nu tvärtis vill det. :)
---------------
Nej, nu ska jag ta och se om lilleman ska äta en gång till innan vi båda ska gå i säng för natten. Inatt ska Johan få prova ta han hela natten. Ska bli spännande att se hur det går. För Johan och Emil kommer det gå bra men jag undrar om jag kommer kunna sova. :) Jag återkommer när jag vet hur det gick.
Sov gott!

4 kommentarer:

SandraLindahl sa...

Rasmus kommer till norsjö på fredag,sen ska nog jag och Wilmer upp från lördag till söndag =) Så om du är i norsjö då kan du ju höra av dig =)

Sara sa...

Åh vad typiskt! Jag tror inte att vi ska hem till helgen. Vi kommer nog hem 23 december och sen ska vi vara i Norsjö till i början på januari. Men om det nu blir ändrade planer inför helgen så ska jag absolut höra av mig. :)

Jossan sa...

Jag skickar dom där bilderna till dig bara jag är vid den dator där dom finns :) Har bara Jonas dator för tillfället.

Oj vad han växer :)

Sara sa...

Ja det blir bra. :)

Ja visst gör han. Han komemr vara jätte stor nästa gång du träffar han. :)