måndag 20 december 2010

Jul - BVC

Ja.. nu är det alltså snart julafton. Jag har ingen julkänsla alls. :/ Det känns jätte tråkigt.. Jag som trodde att vi skulle ha hunnit julpynta och gjort fint innan Emil kom men nu blev det inte riktigt så då han kom lite tidigare än vi hade väntat oss. Nu gör det absolut ingenting att han kom tidigare, jag är super duper glad att lilleman ville komma ut tidigare för annars skulle det INTE ha blivit en trevlig förlossning tror jag. Han skulle ha varit en bjässe ju.. eller huvudet är det väl egentligen som är jobbigt att få ut men i och med att han hade ganska stort huvud (36,5 i h.om) redan tre veckor tidigt så skulle det väl ha varit ännu större om han fått växa färdigt inne i magen. Jaja.. som jag sa.. jag har ingen julkänsla och det är snart julafton! Jag tycker inte om att jag inte har nån julkänsla.. Vi ska i alla fall åka hem till Norsjö och fira jul med hela min familj, morfar, morbror och Johans pappa så det kommer blir jätte trevligt tror jag. Vi åker imorgon och åker tillbaka till Umeå 4 Januari. Så vi blir hemma ganska länge. Nyår vet jag inte vart det ska firas. Jag hoppas att vi ska fira med min storebror och hans tjej, Anneli, men jag vet inte riktigt vart vi kommer vara. Skelleftehamn eller Norsjö? Det blir nog bra hur som helst. Det vore ju förstås enklast att fira nyår i Norsjö så då slipper vi dra alla grejer med oss till Skelleftehamn men som sagt, det blir bra hur som helst.
-------------
Vi var på BVC idag. Gud vad lilleman växer! Det går alldeles för fort.. jag visste ju att bebisar växer fort men jag kunde aldrig föreställa mig att det skulle gå så här fort. :) Idag vägde han 4260 gram och har växt till hela 54,8 cm. Visst är det häftigt hur mycket de växer? :)
---------------
Nu ska jag gå i säng och sova. Vi hörs och ses!

Inga kommentarer: