söndag 19 december 2010

Tack!

Tack för era kommentarer på det förra inlägget. Det är alltid skönt att höra att fler känner som jag.
Trots att jag visste att det skulle bli tungt att vara mamma vissa nätter så kunde jag ändå aldrig förbereda mig på att det skulle vara såå tungt. Det känns ändå skönt att veta att det kommer bli bättre. :) Nu sov Emil hyfsat bra natten till lördag och det är så himla skönt när han sover bra på natten.
Sen så hoppas jag att amningen kommer börja kännas bättre när jag kommer in i det, om jag nu gör det förstås.. men som Sandra säger så vill man ju hellre vara en glad och positiv mamma istället för att oroa sig för amningen hela tiden så om nu amningen fortsätter kännas jobbig så kommer det bli flaska för lilleman.
Och nu när jag pratar om amning så måste jag få berätta att jag var inne i stan i fredags (åkte in precis i tid till rusningstrafiken började, 15.30) och shoppade loss. Jag behöver en ny vinterjacka då dragkedjan på den jag har fått låna av Johan har gått sönder och mina gamla har blivit för små. Jag har ju visst fått lite större höfter. Det var jag inte riktigt beredd på men ja.. om jag hade tänkt efter så visste jag ju att det skulle bli så. :) Men det gör inget. Som jag sa så var jag då inne i stan. Hittade en vinterjacka på Stadium för 799 kr som var super snygg. Den är mörkgrön och rutig. Jag slog till och köpte den men jag har inte riktigt bestämt mig för om jag vill ha den eller. Den sitter lite säckigt på mig.. Jag tror att det är en herrjacka.. men som jag sa så tyckte jag den var snyggast och den enda som hade ett någorlunda vettigt pris.. jag funderade på att köpa en peak performance jacka för 3799 kr men jag kände att färgen inte riktigt stämde.. haha.. nej du.. aldrig att jag skulle köpa en så dyr jacka.. men som sagt så blev det den gröna jackan.. Johan provade den och han blev super snygg i den jackan.. bara en storlek större då förstås. Han ska nog få en sån i julklapp av mig. :)
Förutom jackan så köpte jag ett par jeans, som jag ska ha på julafton för alla mina lite finare kläder är för små.. av nån konstig anledning. :) Jag köpte även lite amningströjor. En långärmad, två t-shirtar, två linnen och två amningsbh:ar. Så nu kanske det börjar kännas lite bättre med amningen i alla fall. Inte lika bökigt.. Har haft ett av linnena på mig idag och det kändes jätte bra.
Det var väl det jag shoppade när jag var inne i stan. Det var super skönt att komma ut. Det måste jag verkligen prova på fler gånger.
-----------
Josefine!
Jag önskar också att du bodde närmare. Men jag får väl ta och slå en pling nån gång när jag har tråkigt.. vilket händer lite då och då. :)
Jag önskar att alla ni som brukar kommentera bodde lite närmare.
--------------
Sandra!
Ja, vi måste verkligen ses nån dag. Om vi nu inte ses i Norsjö så har ju jag och Johan vägarna förbi Skellefteå lite då och då så vi kanske kan svänga om hos er i så fall.. om det passar förstås. :)
-------------
Nej, nu ska jag fika lite grann.. jag som trodde lilleman skulle vakna snart.. tissarna mina säger att han måste äta nu.
Vi hörs!

2 kommentarer:

EmelieEli sa...

Du gillar väll att fixa om bilder och så?
Jag vet en jätte bra blogg där hon som bloggar berättar om hur man gör om bilder på olika sätt i photoshop :D
Bloggen heter linafoto.blogg.se :P

Sara sa...

Åh, tack! :) Det blir perfekt för jag hade tänkt göra en fotobok med bilder på Emil. :)
Tack