fredag 10 december 2010

Norsjö - Amning

Idag bär det av till Norsjö. Johan slutar kl 15.15 så när han kommer hem ska jag försöka vara färdig så vi kan åka direkt. Jag ska se om jag kanske hinner bada lillgrabben så han är någorlunda ren och fräsch när vi kommer hem.
Johans mamma bjuder på middag ikväll så det blir toppen. Äntligen ska Emil få träffa sin farmor! :)

Jag är lite nervös inför att åka hem faktiskt.. Det är många som vill träffa oss och det förstår jag och jag tycker dessutom att det är kul att visa upp grabben våran men det som känns jobbigt är det här med amningen. Vad ska jag göra om Emil blir hungrig när det är en massa folk på besök? Här hemma i Umeå så kan jag ju bara gå undan och stänga in mig i vårt sovrum men ja.. jag kan kanske göra det även hemma i Norsjö. Jag har inte kommit så långt att jag känner mig bekväm med att slänga fram tissarna inför vem som helst och vart som helst. Jag tycker faktiskt att det är ganska jobbigt det där med amningen. Jag tror att det som gör att jag tycker det är jobbigt är att jag inte bara kan slänga fram tissen utan jag måste dessutom krångla dit en sån där jäkla amningsnapp först.. för som jag kanske redan har berättat så har jag för platta tissevårtor för att Emil ska kunna ta ett ordentligt tag om tissen. Därför har jag sån där amningsnapp. Det är ju super smart att det finns men det är lite jobbigt. Jag måste alltid komma ihåg att ta med mig den där jäkla nappen för annars kan inte Emil få nån mat och det vore ju katastrof!
Nej.. nu ska jag sluta svamla om amningen och amningsnappen. Jag ska bada Emil och ta på rena kläder sen ska han få sig lite mat innan vi åker. Om jag har tur så hinner jag också duscha innan vi åker men vi får se hur det blir.

Ha en bra helg!

3 kommentarer:

Namárië sa...

När ni får in rutinen med skötväskan borde det inte vara några problem att komma ihåg amningsnappen. Vi hade allt möjligt i skötväskan i början :)
Var heller aldrig bekväm med att amma inför folk och gick in ett annat rum, dels för min egen skull, men även för att William skulle få äta i lugn och ro, eftersom han var så himla nyfiken :)
Annars är ett ganska bra tips att ha en ganska lös tröja och "stoppa in" barnet under kanten på tröjan så att inte dina bröst syns eller att ha en handduk eller filt över brösten. Ska se om jag kan hitta en bild istället, för det var visst svårt att förklara med ord ;)
http://picasaweb.google.com/lh/photo/EvIipC6Exezj7axa-uvUsQ
http://iloapp.appelklyftig.com/blog/21?Home&post=76

Jenny Li sa...

Jo, det kan vara lite bökigt med amningen. men tänk på att alla som glor, glor på Emil och inte på dina bröst! De allra flesta tycker att det är så himla fint med ammande bäbisar att de helt glömmer bort att någons bröst är inblandat... När det gäller "plattheten", har du provat att dra i dem? Det kan tydligen funka. Lycka till!

Annika sa...

Hej min sköna!

Just nu har de 30% på i alla fall några amningströjor på polarn och pyrets hemsida. Det kanske kan vara nåt :-)

Har inte varit så flitig besökare på sista tiden, mycket med att byta jobb, förbereda för pappas 70-årskalas som vi hade i helgen å så är det visst så att det även i år kommer en jul.... Sen så har jag ju en del att förbereda inför min långresa också. 10 januari känns inte så hemskt långt borta. Har shoppat loss när det gäller presenter att ta med sig dit, men bara en endaste julklapp är inköpt.

Det låter i alla fall som om ni har det bra och jag pratade med P-O igår så jag fick rapport från dop å så.

Ha det så himla skoj!