onsdag 26 januari 2011

BVC - Efterkontroll - Föräldragrupp

BVC
I måndags var vi på BVC och vägde och mätte lilleman. Han väger nu 5610 gram och är 58,8 cm lång. Han håller på vara stor nu. Jisses vad det går fort. Men det är skönt att han växer så bra för då vet man i alla fall att han får i sig tillräckligt med mat. :)
Jag fick göra ett screening test tror jag det kallas. Jag fick svara på några frågor om hur jag mår och om Johan slår mig. Jag mår bra enligt testet och Johan slår mig INTE. Så jag fick alltså godkänt. :)

Nu har Emil börjat le. Han är så himla söt när han tittar på en och visar sitt super söta leende. Jag smälter varenda gång! Han älskar när Johan visslar. Då får man nästan alltid ett leende. Emil har även börjat kunna hålla upp huvudet själv.

Efterkontroll
Nu har jag varit på efterkontroll och allt såg bra ut. Klippet som de gjorde har läkt ihop fint och allt såg bra ut. Gu vad skönt! Sen så kollade hon hur duktig jag var på att knipa och hon blev imponerad. Så allt var bara bra.

Föräldragrupp
Idag var det äntligen dags för den efterlängtade återträffen för vi som gick på föräldragrupp precis före jul. Jag har verkligen sett framemot den här återtäffen och det var så himla roligt att få se alla andra små bebisar och höra hur allt har gått. Emil var äldst som var född 24 november sen föddes en tjej 29 november, en till tjej 18 december, en pojke 30 december och en till tjej 12 januari. Tjejen som föddes 29 november var väldigt liten och det visste de redan när hon låg i magen. Så Emil såg så himla stor ut jämfört med de andra småttingarna. Alltså vilken skillnad på en två månaders bebis och en två veckors bebis! Haha.. wow!
Men jag måste säga att jag får nästan ångest när jag ser hur stor Emil har blivit.. tiden går för fort! Jaja.. tur att jag ska ha fler barn. :)
Jag önskar och hoppas att jag kommer att lära känna nån ur föräldragruppen så att vi kanske kan börja umgås även utanför de här träffarna. Ni kan väl hålla tummarna för det?

4 kommentarer:

Jossan sa...

Jag ska hålla tummarna för det :)
Vilken tur att allt såg bra ut med er! :) Bara Johan nu då som inte har fått en besiktning ;)
Gud vad härligt att gå ett leende! Så härligt när bebisar flinar :)

Jossan sa...

få ett leende skulle det natruligtvis vara!

ensofia sa...

Jag håller tummarna!! :)
Skönt att allt annat såg bra ut!

Sara sa...

Ja.. jag borde kanske boka in en besiktning på Johan också. Haha.
Ja, alltså det är underbart när han ler. Jag smälter verkligen.:)

Bra att ni håller tummarna! :)