torsdag 20 januari 2011

Jobbig natt

oj oj oj.. det är otroligt tur att Emil är så himla söt för annars skulle inte jag palla att vara vaken nästan hela nätter. Inatt har han sovit dåligt. Han har sovit i en timme sen har han vaknat och ätit lite grann bara.. sen har han varit glad och nöjd.. men inte velat somna..
han har varit vaken en timme sen har han sovit i en timme.. så har han hållit på hela natten ändå till på morgonen. Från halv sju till halv elva har han sovit kanon bra. Varför sover han inte så bra på natten, han får gärna sova mellan 2 och 6.. det skulle vara super skönt.
Jaja.. det blir väl bra det också.

---------

Jag och lilleman var ute och gick i nästan en timme igår! Då kände jag mig riktigt nöjd. :)
Vi ska nog försöka ta oss ut även idag. Men jag borde städa.. kanske ska försöka göra det istället.. för det behövs verkligen. Jag vågar inte bjuda hit nån förrän det är städat!

---------

Jag bakade muffins igår. De blev jätte goda. Har nog aldrig gjort så goda muffins förut. Det blev tre sorter. Blåbärsmuffins, oboymuffins och mörk choklad muffins. Mums! Det måste jag göra nån mer gång.

Nu ska vi fixa dopkorten. Vi hörs!

7 kommentarer:

ensofia sa...

Här är det samma med nätterna, Liam har problem med mage och har ont :/ Jobbigt med vakna nätter!
Hoppas de blir bättre för er!

KRAM

Sara sa...

Man blir en sån dålig människa då man inte får sova tillräckligt. Nu kan jag ju sova på dagen då Emil sover men jag kan ju inte sova bort hela dagen. Aja.. jag hoppas det ska bli bättre snart.
Jobbigt när de små har ont i magen. Har ni provat miniform? Vi har funderat på det men då han sällan har så ont i magen så tror jag att vi klarar oss utan det. Men det ska visst vara bra.
Jag får säga detsamma. :)
Kram

Jossan sa...

Usch vad jobbigt :/
Det är sånt där jag gruvar mig för tills man får barn. Att man inte alltid får sova när man själv vill, att det är någon annan som bestämmer liksom. Men man vänjer sig kanske? Och sen blir det ju förhoppningsvis bättre med tiden, att dom små sover bättre :)
Kram

ensofia sa...

Ja sova på dagen kan jag också göra, då Liam väl sover hemma, oftast är det på promenader eller i bilen, och då är det lite svårt och sova, Eller så sover han när man är borta os folk och då känns de också lite asocialt o sova :P men uschamejja, vad sliten man känner sig.

Ja vi har både minifom och sempers magdroppar. Blir det inte bättre så får vi prova att byta ersättning också. Men har bara hållt på typ 3 dagar nu så vi får se hur det går. Nu sover iallafall lillen ute på balkongen. Ska väl kanske vila!

Kram

SandraLindahl sa...

Wilmer blev MYCKET bättre med minifom droppar. Han tar det inte nu,men när jag ammade hade han mycket ont i magen på nätterna,så det hjälpte för han jätte mycket :) Sara du kan ju bara testa och se om det funkar,och om det funkar så är det ju säkert magont han har på nätterna. Funkar det inte är det säkert bara att han är sällskapssjuk eller nånting annat :) Du kanske ska börja försöka hålla han vaken på kvällarna,ganska länge,och se om det hjälper :)

Namárië sa...

Instämmer med föregående talare :)
Vi testade också Minifom på William, men utan något särskilt resultat. Antar att det inte var magont han hade?
Han hade mest troligt helt enkelt snott på dygnet, så när han var någon vecka började vi hålla honom vaken efter middagen tills han gick isäng, vilket gav resultat fort. Riktigt skönt!
Fortsatt lycka till med er lille guldklimp :)

Jenny Li sa...

Visst verkar det så enkelt? "Det är ju bara att sova när bäbisen sover!" Jo, hejsan. Det måste vara någon som inte har barn som sagt det. Man vill ju gärna hinna lite annat på dagarna också... Men härda ut. Han kommer att börja sova bättre. Snart.