torsdag 6 januari 2011

Jul - Nyårsafton + nyårslöften - 2010 - BVC

Jul
Jag sa ju att jag skulle skriva mer om hur julaftonen var men det har jag inte gjort än.. och det tänker jag inte göra nu heller.

Nyårsafton
Nyårsaftonen firades med middag hos mina föräldrar. Sen åkte jag, Johan och Emil till Jesper och Emma där vi fick efterrätt --> Maräng swiss (eller hur det nu stavas). Det var JÄTTE gott. :) Emil sov nästan hela kvällen vilket var skönt. Han vaknade lagom till tolvslaget så han var vaken då vi firade slutet på år 2010 och början på år 2011. Vi gick ut för att se om vi kunde se raketer och ja.. det var lite raketer. Sen åkte jag, Johan och Emil för att träffa Belinda som var hos Hampe.. där var det värsta fyllefesten.. åtminstone när vi kom dit. Lilleman fick dock sitta ute i bilen medans vi tvär hälsade på Bella. När vi var färdiga där så åkte vi hem till Bastutjärn. Det blev en helt okey kväll faktiskt men jag hade väldigt gärna varit i Skellefteåhamn hos min bror. Det får bli i år istället. :)
Mitt nyårslöfte blev att sluta äta godis... igen. Men den här gången känner jag mig riktigt taggad. Nu ska jag bli en bra människa. Inte för att man är en dålig människa bara för att man äter godis men för min egen skull ska jag sluta äta godis (popcorn räknas inte som godis) och börja träna. Jag vill bli snygg(are)! Haha.

Sammanfattning av år 2010
Det här hända under år 2010.
  • Jag blev antagen till ssk utbildningen i Sundsvall
  • Jag flyttade till Sundsvall
  • Jag blev Gravid
  • Mormor dog
  • Jag fick två nya kompisar i Sundsvall (Hudik) ---> Josefine och Monica
  • Jag började jobba hos en ny brukare
  • Jag fick en ny kompis på mitt nya jobb ---> Johanna
  • Emil föddes
  • Johans farbror, Dan, dog

Jag har haft en händelserikt år. Det är nästan bara bra saker som har hänt men trots att mormor och Dan har gått bort så är det mitt favorit år. Jag har fått världens finaste son! :)

BVC

Igår var vi på BVC med lilleman. Han väger nu 4970 gram och är 56,5 cm lång. Huvudomfånget är 39 cm. Han växer så himla fort. Jag visste ju att bebisar växer fort men jag kunde aldrig i hela mitt liv föreställa mig att de växer SÅ fort. :) Emil har blivit jätte stark i nacken. Han håller uppe huvudet själv korta stunder. Han är så duktig. Läkaren var med igår och han klämde och kände och lyssnade på Emil. Både jag och Johan upplever att Emil andas tungt ibland. Det låter som att han inte riktigt får luft ibland och att det är jobbigt för han att andas så läkaren lyssnade extra noga. Läkaren kunde höra att det inte var riktigt rent så vi fick en till läkartid om lite drygt två veckor. Om det inte låter bättre då så antar jag att vi får nån remiss på barn. Förhoppningsvis är lilleman bara förkyld men jag tycker att han låtit så till och från ändå sen han föddes.. men jag undrar om inte det har blivit lite värre nu här på slutet. Vi får hålla tummarna för att det bara är förlylning. Både jag och Johan har ju trots allt varit förkylda.

___________________________________________________________________

Bonny

Mamma och pappas hund Bonny har nu fått åka till himlen. Han blev nästan 13 (tror jag) år och mamma och pappa har haft han ändå sen han var valp. Han har haft ont i höfterna och här på slutet har han kissat blod så mamma bokade en tid hos veterinären i tisdags. Tyvärr så var Bonny jätte dålig, dåligare än vad vi trodde att han var. Veterinären hittade en knöl på lungan, han hade dåligt hjärta, massor med tandsten, dåliga höfter och leder och dessutom problem med prostatan så mamma tog beslutet att han skulle få somna in. Det känns jätte tråkigt men det var nog det bästa för Bonny. Han slipper lida nu. Han får vara med mormor istället. :) Då mormor levde och hon var hundvakt till Bonny så brukade hon alltid göra mat enkom (?) till Bonny. Hehe. Ganska gulligt tycker jag. :)

___________________________________________________________________

Nej, nu ska jag ta och starta en film och göra lite popcorn. :)

Ha en bra kväll!

p.s Bilder kommer.. nån gång..

2 kommentarer:

Jossan sa...

Låter som att ditt år varit bra i stort sett :)
Hoppas Emils andning blir bättre snart! Lillplutten!
Vi ska alltså inte äta nå godis när ni kommer hit då, ska inte förstöra ditt löfte :)
Fika då, får du det? :p

Sara sa...

Jag är super nöjd med förra året. :)
Jag hoppas också att hans andning blir bättre. Men jag tror faktiskt att han är förkyld.. igår så var han då lite snorig så jag hoppas att det snart ska gå över. :)
Nej.. tyvärr.. inge godisätande.. för min del i alla fall :( Jag får åtminstone äta popcorn och nötter.. och fika är också tillåtet. ;) Haha