måndag 31 januari 2011

Rusta - Ö&B - DHL

Det blev så mycket jag ville skriva till Jenny och som jag dessutom hade tänkt skriva om sen så därför lägger jag ut svaret här. :)

Svar till Jenny Lu (+ ni andra):
Ja, jag har faktiskt kollat på rustas färg idag och hittade en som jag nog ska köpa. Elegance tror jag den heter. Jag funderade även på om jag ska ha en fondvägg eller om jag ska låta bli.. vad tror ni? Det skulle i så fall bli färgen passion. Johan var rädd att det skulle bli för mörkt men det är ju i sovrummet och när man ska sova vill man ju lix ha mörkt så jag tänkte att det kanske blir bra ändå.. hm.. Ja.. vi får se.
Egentligen vill jag ju ha tapeter men det är ju lite dyrare och det känns som att det är mer jobb med det.. plus att jag i så fall måste ha mycket mer hjälp. Sen så är det ju också bara en lägenhet som vi förmodligen kommer att flytta ut ur nästa år nån gång.. beroende på vart Johan får jobb. Egentligen skulle jag kunna stå ut med färgerna som är i sovrummet i och med att vi förmodligen kommer att flytta om ett och ett halvt år men jag är ganska så less de färgerna. Det är dessutom jätte svårt att hitta några snygga gardiner som passar till väggarna.

Rusta
Ja som ni redan vet så har jag varit på rusta idag och kollat in vilka färger de har att erbjuda och till vilket pris. En hink på 2,5 liter kostar 139 kr och nu har de dessutom ett erbjudande om att köpa tre men betala för två.. så jag borde väl passa på kanske. :)
Vi får se hur vi gör med färgerna och så.. måste fundera på saken.. fondvägg eller inte.. vad tror ni? Svårt för er att säga när ni knappt vet hur det ser ut här. :)

Ö&B
Sen har jag hunnit vara på ÖB idag.. det blev också en snabbis. Köpte lite billig äppeljuice och maskindiskmedel.

DHL
Anledningen till att jag åkte in till stan idag var faktiskt för att jag skulle hämta ut ett paket på DHL. Jag hade ju beställt såna där bodyförlängare och jag hittade även en super fin skötväska och två amningsbh:ar som jag också beställde. Jag är riktigt nöjd med mina köp. Skötväskan som vi hade var inte alls nå bra. Den hade ingen dragkedja så alla grejer ramlade ju ut eftersom väskan dessutom var liten så den var nästan proppfull.. inge bra. I alla fall så är den nya jätte stor känns det som. Ska se om jag kan hitta nån bild på den. Bodyförlängarna var också toppen. Nu kan han ha sina kläder i strl 56 igen. Wow. :)

----------

Lilleman ligger och sprattlar på golvet och nu håller han på vara less så jag ska nog plocka upp han och se om vi ska mysa framför one tree hill. Jag gillar den serien. :)

Just det.. vi slog till och köpte forden. Hoppas vi gjorde ett bra val!

Inga kommentarer: