söndag 16 januari 2011

Texas?





Ja.. vi blev lite oroliga ikväll där vi 22 tiden.. Johan skulle gå isäng och jag satt i soffan och ammade Emil då Johan helt plötsligt kom att tänka på Texas. "Vart är Texas, han har ju inte ropat efter mat". Varje kväll vid 10 så vill Texas ha mat.. men ikväll hade han inte sagt till.. konstigt! Så vi började leta och ropa efter Texas men han kom inte fram.. så jag tog en ficklampa och lyste överallt i lägenheten men han fanns inte här.. men då kom jag att tänka på när jag la in rena kläder i garderoberna.. och visst låg han inne i en av garderoberna. Han hade säkert legat där i 5 timmar. Han verkade då ha haft det riktigt mysigt i alla fall. Haha. Knasiga katt.. men det var lite värre den gången jag stängde in stackarn i kylskåpet.. Tack och lov så var Johan hemma. Jag klev upp tidigt på morgonen för att jag skulle upp och jobba. Texas brukar gå in längst ner där vi har en tom hylla men oftast kommer jag ju ihåg att han ligger där.. men den här morgonen gjorde jag inte det men som sagt så var ju Johan hemma. Tack och lov! :)
---------------------

Lilleman fick ett babygym av mig och Johan i julklapp. Men det var inte alls lika bra som det såg ut. Det är en ganska stor filt som är rektanguläroch med fina fugurer på. I vissa av de figurerna är det prassel i och det var väl sådär tycker jag.
I ena hörnet är det en kudde som är formad som ett U. Där kan han sitta sen när han blir lite äldre. I ett annat hörn är det det vanliga. En båge som det hänger grejer på och som han ligger under. Den är inte llas nå bra då grejerna hänger mitt i ansiktet på Emil. Hur kul är det. Det enda som var bra med gymet är spegeln. Han älskar att ligga och titta i den. :) Tur att den var bra i alla fall.
Texas gillar däremot babygymet. Han gillar det där prasslet. I början så blev han helt galen då han låg på filten där och det prasslade. Haha. Han började busa! :) Nu ligger han bara på filten men han gör det flera gånger om dagen. Kul att nån tycker om gymet. :)
Nu ska jag sova! Sov gott


Inga kommentarer: