måndag 28 februari 2011

Jag känner mig..

..som världens sämsta människa ibland.
Vissa dagar känner jag mig på topp, som att jag klarar allting och att det inte gör nånting om det ser lite ostädat ut här hemma.. Jag har ju trots allt en liten bebis.. men vissa dagar så känns det inte alls så.. då känner jag mig värdelös för att jag inte har gjort nånting. Självklart tar jag ju hand om världens bästa Emil men utöver det så känns det som att jag kanske borde ta hand om hemmet också, jag som ändå är hemma heldagarna..
*suck*

Jag är ju en person som gärna vill att det ska hända saker runt om mig. Jag tycker om att hälsa på folk eller gå på affärer och så.. jag tror att jag skulle behöva mer av det.. är det någon här som vill ha besök?.. eller gå på stan och shoppa?.. eller bara sitta hemma hos nån och snacka lite skit? :)

Jaja.. Ni får ha en bra dag!

8 kommentarer:

ensofia sa...

förstår vad du menar! känner samma jag med!
VI ÄR BRA, VI HAR VÄRLDENS FINASTE SÖNER! DOM HAR VI GJORT BRA! =)

Sara sa...

Det känns bra att nån mer känner så. Tänk om vi kunde känna så tillsammans nån gång. :)
Ja, VI ÄR BRA. VI HAR VÄRLDENS BÄSTA SÖNER OCH DE HAR VI VERKLIGEN GJORT BRA! :) haha

Jenny Li sa...

Jag tycker nog att jag har en också. En världens finaste son, alltså! :-)Jag känner igen det du beskriver och kan trösta dig med att det går över. Jag menar, perioden i livet som får en att tro att man måste fixa allt. Du är mamma, ju! Och det måste få ta tid och energi. Inget är viktigare än det, utom att se till att du mår bra. Choklad och shopping gör susen. ;-)

Jossan sa...

Jag vill gärna ha besök ;)

Catarina sa...

Jag skulle gärna vilja och kunna tänka mig att hitta på nånting. Har funderat att komma, lika bra att styra upp något än att bara fara då blir det ju med säkerhet. Det är ju inte så långt iaf=)

Sara sa...

Jenny: Det har du ju faktiskt rätt i.. du har dessutom världens finaste dotter som jag är en stolt gudmor till. :)
Ja.. jag vet ju att det är så och jag tror nog att du har rätt i att shopping och choklad gör susen. :)

Namárië sa...

Du ska absolut inte känna att du är världens sämsta människa! För som du själv säger har du ju faktiskt en liten underbaring att ta hand om :)
När jag var hemma med W (låter som länge sedan, trots att jag bara hunnit jobba en månad nu ;) försökte jag tänka att "ja, ja, denna dag blev det inte mycket gjort... men det kommer en dag imorgon! ...eller nästa vecka!" :D
Du är så välkommen hit till Norsjö, så kan vi shoppa loss på Berglunds! Skämt åsido ;)
Hoppas du lär känna nya vänner på öppet hus som du kan göra alla de där roliga sakerna du skrev om :) Håller tummarna!

Sara sa...

Haha.. "..eller nästa vecka", Jag kör jämt med den repliken. :)
Shoppa loss på berglunds.. Ja, varför inte. Haha.
Ja, jag hoppas det jag med. :)