måndag 28 februari 2011

Lingonveckan..?

Gud vad härligt det har varit att slippa mensen. :)
Jag trodde att jag hade fått tillbaka den redan i januari. För avslaget hade precis slutat komma när jag helt plötsligt började blöda. Trodde ju förstås att det var min mens, jag blödde i 6 dagar vilket jag brukar göra. Så jag var ganska säker att det var mensen som var tillbaka. I alla fall så trodde jag att mensen skulle komma igen den 5 februari men den kom aldrig.. däremot så såg jag igår kväll blödde jag pytte pytte lite och även idag.. är det mensen som är tillbaka eller? Jag antar att den kommer vara oregelbunden så här i början eller hur hade ni?

______________________________________________________________


Jag har en son som är helt underbar, han är perfekt! :)
Han är redan tre månader.. till och med mer än tre månader!
Tiden går alldeles för fort


6 kommentarer:

ensofia sa...

Har haft min 1gång sen förlossningen så jag kan inte uttala mig så mycket om den saken. Men jag funderar på p-spruta alltså 1 spruta var 3:dje månad och ingen mens alls. Var alldeles för van att vara utan den så de får bli så! :)

Sara sa...

Ja. jag har också haft mens en gång sen förlossningen så jag trodde att den skulle börja komma varje månad nu men den kanske är oregelbunden så här i början? Jaja.. det lär jag ju märka. :)
Jag hatar ju sprutor så det alternativet går helt bort.. men jag har ingen aning om vad jag ska ha för preventivmedel.. det lutar mot nån typ av piller men ja.. vi får väl se. :)

Namárië sa...

Ja visst var det skönt att vara utan den veckan ;)
Tror det är väldigt olika när mensen kommer igen. En i mammagruppen hann bara bli av med avslaget, så fick hon mens istället. Själv fick jag däremot inte tillbaka den förrän jag slutat amma.

Sara sa...

Ja.. jag tror också att det är väldigt olika. Jag som hade hoppats att den skulle komma tillbaka efter jag slutat amma.. men men.. det blir nog bra ändå. :)

EmelieEli sa...

Efter min förlossning så tog det några år! ;)

Sara sa...

Emelie: Hahaha.. nu var du rolig! :)