torsdag 17 mars 2011

Emils stjärntecken


___________________________


Gissabebislistan - Jag kom precis på att jag inte att berättat vem som vann. Det blev lite svårt det där.. för jag vet inte vad jag ska gå efter.. kön, vikt eller längd. Men om jag går efter kön så vann min pappa för han gissade på pojke och han var närmast datum med 8 december. Om jag däremot ska gå efter vikt och längd så står det mellan Jenny Lu, Patrik H och Dennis. Men Jenny gissade ju på en tjej så därför åker hon ut.. (annars hade hon vunnit med en gissning på en flicka som föds den 20 december och väger 3400 gram och 50 cm lång) Jag bestämmer då att Patrik och Dennis vann.
Storebror Patrik H gissade på en pojke som skulle födas den 17 december och väga 3380 gram och 48,5 cm lång och lillebror Dennis gissade på en pojke som skulle födas den 15 december och väga 3350 gram och 50 cm lång. Men egentligen så borde Dennis vinna eftersom han var närmast med datumet också.. eller?

Emil vägde 3395 gram och var 50 cm lång så Jennys gissning var riktigt riktigt bra.. förutom kön och datum då förstås. :) Hon kanske borde vinna i alla fall.. eller hon kan få dela plats med Dennis. Jepp så blir det.

Grattis Jenny Lu och Dennis till första plats i gissabebisleken.

Nej just ja.. jag skulle ju gå i säng.
Ha en toppen bra helg!

Inga kommentarer: