fredag 4 mars 2011

Episiotomi eller klipp i mellangården

Jag tycker att det känns läskigt att de gjorde ett klipp när Emil skulle ut. Och folk som säger att det inte känns när de klipper ljuger för jag tyckte då att det gjorde ont. Det är fortfarande lite ömt just där klippet gjordes men det blir ju bättre hela tiden.. tack och lov.
Ibland får jag typ panik då jag tänker tillbaka på förlossningen.. hur ont det gjorde och att de klippte.. på ett sätt tycker jag det var fel att de inte berättade att de skulle göra ett klipp men samtidigt så är jag glad för det.. hade jag vetat skulle jag väl förmodligen ha fått panik eller nå. Egentligen så var nog det värsta med förlossningen tiden efter förlossningen, att man hade så ont och typ inte kunde kissa eller bajsa utan att det sved och kändes som att föda barn igen.. Jag som ville ha många barn.. hur ska det gå? I och för sig så sa jag ju till Johan senast igår att vi skulle skaffa fler barn.. nu. Haha. Nej, jag vill njuta av världens finaste Emil ett tag till (typ 2-3 år!). Haha.

Nu borde jag gå isäng och sova. Vi får väl se när Johan och hans kompisar kommer hem inatt. Det är house of metal ikväll så de är inne i stan och headbanga ikväll.. jag och Emil har varit hos grannen. Jag blev bjuden på en jätte god kladdkaka! Oj så gott det var. Nej just ja.. sängen.. NU!

Återkommer imorgon! :)

2 kommentarer:

ensofia sa...

Jag håller med dig, de värsta med förlossningen var tiden efter! Mig behövde dom inte klippa med eftersom tog Liam med sugklocka och när han väl kom så kom han fort så jag sprack EN HEL DEL!! Usch va de kan göra ont ibland!!!

Sara sa...

Jag undrar vad sin är bättre, att bli klippt eller att spricka en massa. Ja fy tusan så ont det gjorde precis innan han kom ut! Huvva! Men det var värt varenda stygn som blev. :)