lördag 5 mars 2011

Snus

Ursäkta för det här arga inlägget!

Men jag blir så jäkla irriterad på Johan då han har börjat med att han ska festsnusa! Vadå festsnusa.. räcker det inte att han ska festöla!! För er som kanske inte vet så är jag nykterist och visst tycker jag att det är okey att man vill ta en öl, vin eller cider eller vad man nu känner vill ha, för att det är gott men jag tycker inte det är okey att man dricker för att det är kul att bli full och ja.. må dåligt dagen efter! Nej.. jag förstår inte. Hur som helst så förstår jag inte varför han ska snusa? Vet ni varför man vill det? För att bli snusfull eller? Det måste ju då vara så till en början.. jag vill verkligen inte att Johan ska börja snusa.. ja, jag vet att han bara festsnusar (då jag inte är med) men tänk om han blir beroende? Kan man bli det bara av att festsnusa?
Johan får ju förstås göra som han vill men jaja.. jag borde inte jaga upp mig för det där men jag gör det varenda gång han snusar! Nu vet jag ju att några av er som läser snusar och jag tycker inte att ni är dåliga för det (mina föräldrar snusar ju och jag älskar de ändå :)) men det känns som att det är så onödigt av Johan att börja med sånt nu. Håll bara med mig.. :)

Det blev ett rörigt inlägg men det får bli så!

4 kommentarer:

Namárië sa...

Jag snusar och ja, det är onödigt :)
Började snusa genom att festsnusa när jag var sisådär 19 år, så visst kan man bli fast.
Kände likadant för snus som du gör, innan jag började själv. Blev jättearg på min dåvarande pojkvän då han inte bara festsnusade, utan började göra det vid andra tillfällen också. Så jag förstår din oro!
Men om det bara är på fest Johan vill ha så ska han vara noga med att kasta bort det eventuella kvarvarande snuset dagen efter, så han inte bara tar för att det finns kvar!

Jossan sa...

Jag förstår hur du känner.
Om han inte har snusat förut, varför börja nu?
Jonas har ju snusat i omgångar.
Sist började han igen efter att ha "spelsnusat" när han och kompisar spelade tvspel och så. Så man kan bli fast även om man bara snusar vid vissa tillfällen i början. Blir lätt att man utökar dom tillfällena tror jag.
Jonas har slutat snusa igen nu. För han tog en titt under läppen och såg att tandköttet och det inte såg ut att må så himla bra. Då slängde han alla sina dosor han hade! Jippi säger jag! Snus är inte så fräscht precis...
Men som sagt, dom får göra som dom vill.
Men dumt är det. Och dyrt.

Sara sa...

Åh gu vad skönt att höra att ni håller med mig. Nu känns det genast mycket bättre. :)
Än så länge har han i alla fall inte köpt en egen dosa, tack och lov.. den dagen han gör det så får han inte en trevlig flickvän men det tar vi då. :) haha
Ja det är dumt och dyrt. Jag hoppas att Jonas klarar det den här gången! :)
Johan påstår att man inte kan bli beroende av att bara festsnusa men det tror då jag. Det är väl så då flesta börjar med snus? Det är väl kanske tur att Han inte festar så ofta.

Jossan sa...

Det är nog större risk att bli beroende om man festar ofta. För festar man varje helg, och alltid snusar eller röker då. Ja då tror jag verkligen att det är lätt att bli beroende...