måndag 4 april 2011

Emils utveckling

Oj så liten han var! :)

Emil utvecklas ju så otroligt fort tycker jag. Han lärde sig ganska fort att han kunde äta på sina händer och roade sig ganska länge med att leka med sina händer. Han tyckte inte att det var speciellt kul att ligga på magen och träna nacken men när han väl kunde vända sig från rygg till mage (vilket han också lärde sig ganska tidigt enligt BVC-sköterskan) så kom han på att det var super kul. Nu vänder han på sig hela tiden men han kan inte riktigt vända sig tillbaka till ryggläge. Nu när han ligger på mage har han dessutom börjat dra upp benen mot magen som att han ska börja krypa/masa. Nånting som han inte har har kommit på än är att han kan leka med sina fötter.. men det kommer väl kanske.. eller så hoppar han över den delen för det kan de ju tydligen göra. Men det är ju så sött när de ligger och leker med sina fötter och sliter i sina sockor. Han har även börjat leka med några av sina leksaker.. eller leker och leker.. han äter på sina leksaker. Det är kul att det händer nya saker hela tiden men samtidigt så vill jag inte att han ska bli stor riktigt än. :)

Han fick prova smaka morotspuré igår och det tyckte han var riktigt gott. Vilken tur att jag kokade några stycken så att jag kunde frysa in lite grann.. nu har han för ett par dagar. Idag satt vi för första gången alla tre tillsammans och åt middag. Vi åt spagetti och köttfärssås och Emil åt morotspuré, han åt upp det som han fick (ca en matsked). Det var trevligt. :)
Han är så söt! Min lilla älskling. :)

Inga kommentarer: