fredag 8 april 2011

Kläder - Världens längsta man!

Här har jag gjort ett litet collage av de nya kläderna som jag (tror att jag) kommer att behålla.




Bild 1. Den klänningen var jätte skön och satt riktigt bra tycker jag! Är ju så skönt att springa omkring i klänning på sommaren. Jag tror att jag ska köpa en till! :)

Bild 2. Jag hade beställt två likadana men i olika färg. En svart och den här som jag tror heter korall. Den svarta var faktiskt inte lika fin som den här så den svarta åker tillbaka och den här får stanna. :)

Bild 3. Den här har jag bestämt åker tillbaka (eller måste kanske prova den en gång till). Leggingsen är ju för små då jag inte kan ha 36/38 på byxor och klänningen kändes sådär.. Jag tyckte inte den satt riktigt bra och för 249 kr så vill jag gärna att den ska sitta bra.

Bild 4. Linnet ska jag helt klart behålla. Jag hade velat ha det svarta med en vit blomma men det var slut när jag skulle beställa och då blev det den här färgen istället och jag blev nöjd ändå. Satt snyggt, döljer magen. :)
Den svarta cardigan tröjan ska jag också behålla då den var super mysig. Den var lite annorlunda.. inte den typiska modellen för att vara en cardigan.

Bild 5. Det var den här klänningen som jag hade högst förväntningar på.. tyvärr var de för höga. Den satt inte alls lika bra som jag hade fått för mig att den skulle göra. Skulle ha behövt gå ner ett par kilo för att den skulle sitta riktigt bra men då den var härlig trots att den satt sådär kommer jag att behålla den ändå.

Jag köpte ju även två par leggings, svarta och vita. De vita ser ni på bilderna och de svarta är ju likadan men svarta. :)
Jag tror att om ni trycker på bilden så blir den större.

Jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna men jag hämtade ut paketet igår, precis innan vi skulle åka till Johans kompisar som bjöd oss på middag men jag kunde inte vänta med att prova kläderna så det blev en snabb fotosession innan vi åkte. :)

Överlag så är jag riktigt nöjd med mitt klädköp. Kommer att skicka tillbaka några av plaggen men det var ju rätt så mycket som satt som jag hoppades. :)

---------------------------

Världens längsta man
Igår kväll satt jag som vanligt uppe alldeles för länge men det började en dokumentär om världens längsta man. Han var ju såklart inte kort, 251,5 cm lång! Avståndet mellan tumme och lillfinger är 30,48 cm och handen är 29 cm lång. Han har en skostorlek på 55. Han hade det nog inte lätt.. När han var inne på en skoaffär så samlades det massor med folk utanför som började fota och ja.. usch vad jobbigt.



Nej.. jag måste ta och packa det vi ska ha med oss hem. Vi ska ju hem till Norsjö i helgen. Ska hinna med två kalas.. mamma fyllde ju år förra helgen och nu på söndag fyller Johans lillebror 13 år så det ska ju firas. Men vi får väl se hur mycket firande det blir.. Johan hade över 38 graders feber igår kväll så för hans del blir det nog sängen hela helgen.. Hoppas bara att lilleman klarar sig. Hans ögon var visst jätte geggiga imorse.. hoppas inte att han åker på nån ögoninflammation eller nå sånt.
Jag har då mycket bättre i halsen men nu har jag börjat bli snorig igen plus lite lite rethosta. Aja.. hoppas det inte blir mer än så.

Ni får ha en bra helg!

4 kommentarer:

SandraLindahl sa...

NU vill jag veta vart du köpt klänningen på BILD 1?! Super snygg ,skulle verkligen vilja ha en sån =) såååå härligt på sommaren :)

Sara sa...

Jag har länkat till kläderna så om du trycker där det står Bild 1 så kommer du direkt till den klänningen. Det var dessutom skit bra pris på den. 49 kr! :)

SandraLindahl sa...

Okej =) måste få fråga vad du tog för storlek ? tror jag ska ha en storlek större än dig :)

Sara sa...

Jag tog 36/38. :)