tisdag 12 april 2011

Slemmigt värre!

Inatt hade lilleman det lite (mycket) jobbigt.
Jag var precis på väg i säng där vid 12 tiden då lilleman började pillras och gnälla. Jag hörde att han var väldigt rosslig så jag tänkte att jag skulle sätta upp han så han skulle kunna hosta och få upp slemmet men då blev han typ ledsen (jag väckte han ju så det var väl kanske inte så konstigt) så jag tog upp han och kände att han var super varm. Det visade sig att han hade 39 graders feber så han fick alvedon och sen tyckte jag att han skulle få lite mat. Han åt nästan ingenting men han kunde ju inte andas genom näsan på grund av allt slem så det var väl inte så konstigt. Han hostade och hostade och sen helt plötsligt kunde han inte andas så jag fick sätta upp han och banka på ryggen då kom det upp massor med segt slem. Huvva.. så läskigt! Men det gick bra och sen kunde han få i sig lite käk och sen somnade han om. Innan jag la han för natten hade jag pallat upp under hans madrass så den lutade lite grann. Det var nog bra det.
Idag mår han lite bättre.. men han är fortfarande slemmig och hostar ganska mycket men han har inte lika mycket feber. Nu ligger han på golvet och gnäller och det låter som att han är hes.
Hoppas att det blir bättre snart!

Nu ska jag prata med lilleman. Ni får en ha en bra dag!

1 kommentar:

j0hannna sa...

Huvva, inge roligt när dom små är sjuk :/ Gabriel har oxå snuva, feber och hosta nu.. Hoppas lille Emil kryar på sig snart :)
Kram