tisdag 12 april 2011

Ett år sen!


Tänk att det idag är ett helt år sedan vi fick ett positivt graviditetstest! Det var en av de bästa dagarna i mitt liv. Det var en måndag och jag hade åkt tillbaka till Sundsvall på söndagen. På måndagen efter skolan gick jag in till stan för att köpa ett graviditetstest men jag var så nervös att nån från skolan skulle se mig. Jag träffade ingen jag kände tack och lov.. I all fall.. jag kom hem och skyndade mig in på mitt rum där jag funderade på hur jag skulle göra.. Jag delade ju toalett med två andra. Den ena var ju i och för sig aldrig hemma och den andra var fortfarande på skolan så jag bestämde mig för att skynda mig och göra testet innan hon kom hem. Jag sprang in på toan som låg närmast mitt rum. Kissade på stickan och väntade nervöst på ett svar.. jag fick gnugga mig flera gånger i ögonen för att se om jag såg rätt.. jo.. stickan visade ett starkt plus. Wow! jag skickade en bild på plusset till Johan och skrev "grattis älskling, du ska bli pappa".. som svar på det fick jag "Va? du skojar?" haha.. sen kom glädjetårarna och jag ringde till Johan.. jag satt på toan och pratde med johan samtidigt som jag grät. haha.. men kom ju på att snart kommer ju Monica hem och hon får inte höra att jag sitter på toan och gråter. :)
Jag och Johan skulle äntligen bli föräldrar. Vilken underbar känsla! Som vi hade längtat.. jag kan inte förstå att det redan gått ett år. Jag har hunnit vara gravid, jag har hunnit vara med om en förlossning och jag har tagit hand om världens finaste pojke i 4 1/2 månad! Huvva.. vad tiden går fort. Jag ångrar inte en sekund av det här året.. inte ens när jag spydde för att kattlådan luktade så illa. ;)

Nu ska lilleman få käk och sen blir det sängen för oss båda.
Sov så gott och dröm sött!

Inga kommentarer: