måndag 16 maj 2011

Förlossningen

Jag sitter här i soffan och tittar på lite bilder från förlossningen.. det är så fruktansvärt overkligt att för snart sex månader sen föddes världens finaste pojke och hur klarade jag egentligen av att föda barn? Det är ju svårt (eller nej, egentligen inte för kroppen gör som den vill) och det gör förbannat ont. Men det är ju värt varenda stygn och värk. Men som jag sa.. för snart sex månader sen!!! Shit pommes.. vart tar tiden vägen? Det går alldeles för fort.. jag hinner knappt med. Han fyller snart ett år! haha.. ja, jag har nog lite ångest och panik över att min bebis växer så fort. Jag har redan börjat fundera på det här med syskon. Haha.. egentligen tror jag mest att det är för att Emil växer så fort. Jag saknar bebisEmil.. då man kunde hålla i han och mysa med han. Nu sitter han inte still en sekund. :)
Nej men allvarligt talat, självklart ska grabben få ett syskon men egentligen vill jag inte det riktigt än. Som ni alla kanske redan vet så var Emil planerad och det tog tid innan han blev till. Det tog ca tre år innan vi fick det där efterlängtade plusset och nu har jag börjat tänka på det där igen.. tänk om det tar lika lång tid innan nästa bebis blir till.. tänk om vi visste att det skulle ta 3 år igen, då skulle vi kunna skippa allt vad preventivmedel heter.. då skulle Emil vara 3-4 år när han får ett syskon vilket jag tror är ganska lagom.. men bara för att vi inte skulle skydda oss skulle det ju förstås gå på första försöket.. haha. Nej, klart att vi ska vänta. Dumt att chansa. Ni behöver inte oroa er.. Johan ska ha fått jobb och om vi nu har flyttat så vill ju gärna jag också ha fått ett jobb innan vi börjar försöka igen. Men nu till en annan fråga.. vågar man skaffa fler barn? Inte för förlossningen utan mer för att.. kan man verkligen få fler än ett perfekt barn? Ja, för förlossningen också.. gruvar mig redan till nästa gång!

oj.. nu borde jag nog gå i säng.. Jag ska "bara".. fika, städa, duscha, byta gardiner, se ett avsnitt av gossip girl.. nej nu skojade jag igen.. men många gånger ska jag "bara" gör det och det och helt plötsligt har jag gjort massor med saker som jag lika gärna kan göra på dagen då man faktiskt ska vara vaken!

Ja jisses vad jag svamlar på. Jag borde fika nu och sen gå i säng.. ska nog göra det.
Sov så gott kära vänner!

P.s "gossip girl" är en jätte bra serie! Finns att se gratis på www.uwatchgossipgirl.com

2 kommentarer:

EmelieEli sa...

Allting gå juh,, men det är kanske svårt att skaffa två exakt perfekta barn... om det inte är enäggstvillingar då.. ;)

Sara sa...

haha.. ja.. enäggstvillingar vore kanske nåt. :)