söndag 8 maj 2011

Hjärnan går på högvarv


Jag förstår inte varför det ska vara så.. varför börjar hjärnan arbete precis när jag ska gå i säng och sova? Blir det så för er också?

Nu låg jag och funderade på hur jag skulle kunna fixa till i köket. Huset som vi ska bo i i sommar kommer vi kanske nån dag i framtiden att köpa och därför börjar jag fundera redan nu på vad som skulle kunna göras.. och då kom jag att tänka på hur jag ska göra om i köket. Det ska ju förstås bli så billigt som möjligt eftersom vi inte har över speciellt mycket pengar. Men lite färg och nya tapeter skulle göra otroligt stor skillnad. Sen så jobbar både min mamma och Johans pappa på trätrappor så där kan man få tag i nya bänkskivor så vi skulle kunna komma undan ganska billigt tror jag och det skulle göra som jag sa otroligt stor skillnad. Och när jag väl kom in på att göra om kök så har vi ju ett fult kök även här i Hissjö (inte för att jag ids kosta på nå mycket i lägenheten men man kan ju alltid fantisera lite grann). I alla fall så är det jätte vitt i köket då allt är vitt. skåpluckor, kylskåp, frys och panel som tar upp halva väggen.. sen så är den lilla väggen som inte är täckt med panel målad ljusgrå så det är ganska ljust i köket. Inte för att det gör nånting egentligen men det är ju rätt så tråkigt.. så ja.. vad skulle man ha hittat på där inne?..

Staket, ja.. vad ska man ha för staket vid huset som vi ska bo i i sommar? Om vi nu nån gång köper det där huset så måste vi ju skaffa ett staket dit eftersom det ligger vid en stor väg där bilarna kör 90 plus att det ligger vid en tjärn eller vad man ska kalla det men då är frågan: Ska det vara ett typiskt vitt, vanligt staket eller ska det vara en gärdsgård eller ska det vara en buske eller ja.. ni vet!..'

Gärdsgård

Imorgon ska jag komma ihåg att tvätta, dammsuga, stöka undan och ja just ja.. jag måste ju ringa och höra vart mina pengar har tagit vägen för kläderna där som jag skickade tillbaka..

Sen måste jag ju komma ihåg att ringa till storebror och berätta att RC ska ha nån familjedag här i Hissjö nu till helgen. http://www.umearc.se/rcdagen Det vill han säkert komma och vara med på eftersom han kör en sån där liten (stor) helikopter..

På tisdag ska nog jag och lilleman åka på öppna förskolan på Umedalen och sen kanske vi skulle ha tagit en tur på rusta eller jysk för att se om det finns några billiga korgar som vi kan ha på hatthyllan. Då blir det kanske mindre rörigt och lättare att hitta kläderna man söker.. hm..

Det här är bara lite utav det jag låg och funderade på.. jag hatar när det blir sådär.. Oftast brukar jag behöva skriva av mig det jag tänker på och ibland spelar jag ett spel som jag har på min telefon.. och nu valde jag att skriva som ni ser.. :)

Nej, jag kanske ska prova gå i säng igen. Hoppas ni redan sover gott!
Vi hörs!


3 kommentarer:

Namárië sa...

Känner igen det där med att fundera som bäst & mest när det blir tyst och lugnt runt om en :)
Jag gillar styleroom.se när jag vill ha inspiration till ombyggnader, eftersom den sidan innehåller bilder på vanliga människors hem och det finns alla möjliga stilar representerade :)
Jag burkar spara fina bilder i en mapp på skrivbordet eller skriva ut bilderna och göra en pärm eller ett kollage så det blir lättare att få en överblick.
Lycka till med funderingarna!

Sara sa...

Skönt att det finns fler som också gör så.
Åh.. då måste jag besöka den sidan!
Smart att skriva ut bilderna och göra kollage av det. Tack för tipset! :)
Tack, det kan behövas.
Kram

Jossan sa...

Ja, ofta dyker tankarna upp när det blir tyst och mörkt... Precis när man ska till och somna ibland så kommer dom smygande.
Det kommer säkert bli bra med renoveringarna! :)