onsdag 29 juni 2011

Shopping - Bad - Utsläpp av kalvar

SHOPPING
Jag, Emil och mamma/mormor var till Skellefteå en sväng igår. Det blev verkligen hela dagen! Vi for vid halv tio från Norsjö och när vi kom till stan så åt vi lite yoghurt och Emelie (kusin) åkte med oss dit för hon skulle till sin syster så vi gick och mötte hennes syster på en annan parkering. Det är så roligt att träffa systern för hon har två barn, varav ett barn som är ca två veckor yngre än vad Emil är. Det är så himla roligt att träffa andra som har barn i ungefär samma ålder. Lite tråkigt bara att jag inte har så många såna vänner.. inte som jag kan träffa ofta i alla fall. Jaja..
..det blev som jag sa en riktigt lång dag. När vi lämnat Emelie så började vi lite lugnt med H&M och lindex där vi bara gick igenom. När vi sen kom på cubus.. oj oj oj vad vi hittade grejer. Jag ÄLSKAR cubus! varför finns inte den affären i Umeå? På cubus blev det en del grejer.. två body till Emil, två t-shirt till mig och ett linne till Johan. Haha.. ja, Johan fick ett linne.. ni hörde rätt. Jag hittade ett skogsgrönt linne på herravdelningen som jag tyckte var ganska fint. När vi varit på cubus färdigt gick vi en snabbis på dressmann men tyvärr hade de väldigt lite på rean så där blev det inget. Sen åkte vi ut till solbacken. Vi började med en sväng in på skokanonen och det finns så mycket fina skor men jag vill ha skorna som finns på åhléns.. tyvärr är de ganska dyra, 700 kr för ett par sandaler men jag tror baske mig jag ska lägga ut så mycket för de sandalerna för de är riktigt sköna! Egentligen var jag ute efter ett par skor till Emil men jag hittade inga som jag tyckte var lämpligt dyra. Nästan alla barn skor är ju jätte dyra vilket jag tycker är rätt så konstigt då barnen växer ur skorna super fort. Jaja.. än så länge är det ju inte kris om ett par skor. Sen tog vi oss en sväng på barnenshus. Där finns det ju hur mycket som helst som jag skulle vilja köpa men det är ju rätt så dyrt. Emil fick 50 bollhavsbollar och en röd dumper. Jag tror han tyckte om bollarna. Sen så blev jag riktigt irriterad när vi var där inne för det var tre kiillar runt 12-14 år som cyklade med såna där sparkcyklar. De provade inte bara en liten sväng utan de cyklade runt hela butiken som idioter! Det var riktigt nära att en av de cyklade på mig.. tur att det var mig och inte ett litet barn! Jag vet inte om personalen sa till men jag ställde mig mitt i gången precis när en av killarna kom och påpekade att det var väldigt dumt att cykla runt runt inne på en lekaffär där det kan finnas väldigt små barn. Men han brydde sig inte ett piss så jag gick till en av de som jobbar där och sa till. På henne lät det som att de hade försökt säga till flera gånger men jag vet inte om det stämmer. Jaja.. de gav sig tillslut i alla fall. Men gud vad jag blir irriterad på sånt där!! Jag vet vilka barn det var och ja.. de beter sig alltid sådär!
Vi tog oss i alla fall helskinnad ut ur barnenshus och promenerade vidare mot djurmagazinet där jag köpte en till sele till Texas. Sen gick vi in på expert men mest för att titta lite. Jag blev så sugen på att köpa en liten och enkel kamera som jag kan ha i väskan när jag ska ut. Istället för att ha den stora systemkameran. Den är ju rätt så klumpig att släpa med sig. Men jag köpte ingen. Istället gick vi på rusta men där blev det inget speciellt.. Jo, mormor köpte en flytväst till Emil så nu kan han ut och åka båt med morfar.
Sen gick vi in en sväng på lindex också och där hittade jag en body och en tröja till Emil.
Vi var in en sväng på Ö&B också men inget speciellt där heller. Sist men inte minst så gick vi in på ica MAXI. Där handlades det blöjor, gröt, välling och lite annat smått och gott. Det var tisdagens shopping. Varmt och mycket trevligt.. förutom att mamma var tvungen och åka hem för att jobba extra.. IGEN! Tur att hon snart har semester.
Emil var då så himla snäll hela dagen. Satt i vagnen och var för det mesta nöjd. Skönt. Som jag sagt nu typ tre gånger så blev det ju en lång dag, vi var inte hemma förrän vid halv sex. :)

BAD
Idag har det varit super duper varmt så Emil har fått inviga sin pool som han fick för två veckor sen. Jag tror att han tyckte det var kul. Tyvärr glömde jag kameran inne så det blev ingen bild.. inte ens mobilkameran hade jag med mig ut.

UTSLÄPP AV KALVAR
Johan ska ju ha kalvar här i byn igen.. så idag kom de äntligen hit. De var så himla söta. Där fick jag massor med bilder så det ska jag försöka lägga in imorgon eller så..
Om ni nu vill titta på kalvarna så är det ju bara att köra förbi. De är där vid dahlbergsgården så om ni parkerar vid dahlbergsgården så ser ni kornas inhägnad. Om ni har tur så är de där i närheten. :)



Efter vi släppt ut kalvarna så åkte jag och Emil till en kompis och hälsade på. Det var riktigt trevligt. Hon ska ha barn i slutet på augusti. Så himla spännande!

Nej nu ska jag fika sen sova! Ha en bra kväll/natt!

2 kommentarer:

Namárië sa...

Lät som ni hade en trevligt shoppingdag tilsammans :)
Angående barnskor så brukar skopunkten ha bra priser! Där får man ju dessutom rabatt om man köper 2 alternativt 3 skor, så skulle du hitta billigare än på Åhléns så blir det ju perfekt för er båda ;)

Sara sa...

Det var en mycket trevlig shoppingdag! :)
Synd att man inte har råd att göra så många shoppingdagar. Är ju så roligt att shoppa.
Ja, precis.. kanske får gå in i Umeå och kolla där. :)