söndag 3 juli 2011

"Hon får se ut sådär för hon är faktiskt mamma"

Jag åkte inte till Skellefteå i fredags utan hade istället fredagsmys med Johan. Jag lagade en jätte god middag, potatismosöverbakad kycklingfilé med texmex smak. Oj så gott det blev! Sen började vi se en film (Benjamin Buttons otroliga liv) men den är nästan tre timmar lång så vi orkade inte se hela filmen.
I lördags åkte vi till Skellefteå vid 11 tiden. Jag skulle ju se Eric Saade. Som vanligt så är det jag och småbarnen som ska se samma artist. Jag såg inte speciellt mycket eftersom alla barnen satt på sina föräldrars axlar. Aja.. jag kunde slingra mig fram så jag åtminstone fick se lite av han. Tyvärr är jag ju världens virrigaste så jag glömde min fina kamera (!!) så jag har inga bra bilder på Eric. Han spelade tre låtar som jag känner igen och två av de låtarna heter manboy och popular förstås. :) Även om jag kanske inte såg så mycket så är jag nöjd ändå. Jag fick ju göra tre små tjejer jätte glada. Jag och mamma hade försökt ta oss lite längre fram och där mitt i folkhopen så kom de tre tjejer i 9-årsåldern som också ville längre fram. De var ju kortare än mig så jag släppte förbi de. Ni skulle ha sett vad förvånade och samtidigt jätte glada de blev. Tjejen som kom först tittade på mig med ett jätte flin och sa bara "Tack!". Det gjorde min dag. haha.
När vi tittade på Saade färdigt så gick vi en sväng men de var riktigt mycket folk så jag och Johan åt en munk och sen åkte vi upp till solbacken där jag shoppade alvedon och Johan shoppade t-shirtar. :)
När vi shoppat färdigt åkte vi till min storebror där vi blev bjudna på grillat. Det var som vanligt riktigt gott!
Det blev tyvärr bara en snabbis hos bror för både jag och Johan skulle in till stan och träffa kompisar så vi åkte redan vid 20 eller nå sånt.
Jag åkte till Jennie och vi hade det trevligt. Då klockan började närma sig 22 åkte vi in till stan för att gå in på området. Jag hade ju fått höra att det förmodligen skulle vara mycket folk på området för det var visst jätte mycket folk ute i fredags men jag upplevde inte alls att det var speciellt mycket folk ute.. det var ju rätt så skönt egentligen. Jag fick däremot inte så nån som slogs.. det enda jag såg var en kille som ramlade ihop mitt i publiken då Mustasch spelade men killen som föll ihop ställde sig i alla fall upp så det var nog bara alkoholen som talade..
Jag tappade bort mina kompisar i folkhavet så jag satt på en bänk och tittade på Mustasch. Det var skönt att vila fötterna lite grann.
Då klockan var där vid 1 började jag och Johan vilja åka hem så vi letade upp Håkan som också skulle åka med hem till Norsjö (om mamma hade fått bestämma) men han skulle inte följa med. Han var full som ett ägg och dansade hela tiden. Så han stannade.. Jag gissar att han mår lite dåligt idag. Haha.. så går det!!
Nej man jag hade en riktigt bra dag och kväll. Emil sov hos mormor och morfar inatt så jag har varit utan Emil en hel natt och en halv dag för första gången! Jisses.. så himla skönt att sova en hel natt utan att vakna för att Emil vill ha tutten. Underbart skönt var det!!

Måste ju bara berätta vad jag menar men rubriken. Jo, det var så att min kompis träffade en kompis som jag tyckte såg riktigt bra ut vilket jag berättade för henne. Hon säger då till mig att jag också är snygg. Men nja.. det håller jag inte riktigt med om.. då säger min kompis till hennes kompis att "Hon får se ut sådär för hon är mamma" Haha.. okey.. vad menar du med det? :D


Nej.. nu måste jag sova!
Ha en bra måndag!


Inga kommentarer: