måndag 29 augusti 2011

Förkyld liten grabb

Ja, som rubriken lyder. Vi har en förkyld liten grabb här hemma. Han hostar, det rinner ur näsan och han har haft feber men jag tror i alla fall att febern har hållit sig ganska bra idag men det rinner fortfarande ur näsan. Han har sovit som en kratta nu i två nätter. Oj, vad det är jobbigt när man inte kan göra nånting för att underlätta. Jag har lagt böcker under benen på hans säng så att huvudändan ska komma upp lite grann sen har han en lite större kudde så han kommer upp där också men det hjälper ju lite då han har vänt på sig så han ligger med fötterna på kudden.. så nästan varenda kväll får vi lägga till honom innan vi går i säng. Han är så himla söt!
Han har varit så gnällig nu de här två dagarna. Det enda som har hjälpt har i princip varit när man gått och burit på honom.. inatt t.ex så vaknade han och kunde inte somna om.. så för första gången sen han kom har vi burit omkring på honom tills han somnat. Jag hoppas att det blir en snabbisförkylning bara.

Ni kan väl hålla tummarna för att han sover bättre inatt? Jag hoppas att i alla fall jag sover bättre inatt.
Sov gott!



2 kommentarer:

Namárië sa...

Fy vad det är jobbigt för våra små när de är sjuka! Hoppas Emil piggnar på sig snart.
Antar att ni redan köpt nässpray för barn? Underlättar andningen i några timmar iaf :)

Sara sa...

Ja, det är verkligen jobbigt.
Nässpray för barn, det har vi faktiskt inte.. måste kanske skaffa det. Tack för tipset. :)