söndag 21 augusti 2011

Kräftskiva

I lördags var det ju äntligen dags för den efterlängtade kräftskivan som Jesper och Emma hade anordnat. Jespers släkt har en stuga i en by utanför Norsjö där det finns volleybollplan, studsmatta, badtunna, bastu, badstrand och jag tror även att det finns en fotbollsplan. Alltså, ett helt perfekt ställe för att ha party där.
I alla fall så började vi med att äta kräftor (i mitt fall kyckling). Jag förstår inte hur man kan bli mätt på kräftor för det är ju knappt nån mat.. mer jobb skulle jag säga. Jag höll mig till min kyckling. När vi ätit färdigt så satt vi och snackade skit och drack öl (i mitt fall läsk).
Jag tror att vi gick till badet där vi halv nio eller nånting sånt. Jag och två tjejer till började med att bada i sjön.. lite kyligt var det men oj så skönt det var att sätta sig i badtunnan sen. Varmt och skönt! Det var ganska så varmt i badtunnan så man fick vara ut i sjön och doppa sig ganska ofta för att inte svettas bort. Jag var inte inne i bastun så mycket för jag tycker det blir så varmt där inne. Killarna trivdes rätt bra i bastun. Just ja.. när vi kom till badtunnan och bastun så satt det 5-7 killar i bastun, okända killar alltså. Det var några 18-åriga killar från Vindeln som satt i bastun. Det var en av de som var släkt med Jesper och den killens föräldrar hade också en sommarstuga där i byn. De var med rätt länge men då våra killar började basta och bada naken så blev småpojkarna rädda och gick hem.
Där vid två-tiden hade alla gått upp till stugan för att klä på sig och då var det även dags för oss att åka hemåt.. men då var det ju förstås en kille, som skulle åka med oss, som tappat bort sina glasögon och sina skor så vi åkte ner till badtunnan för att se om jag hans grejer fanns där men det var väldigt mörkt och jag kunde inte se några av hans grejer där så han fick helt enkelt åka hem utan sina grejer. Som tur var fick han sina grejer åter idag. :)
Jag hade det i alla fall jätte trevligt! Jag längtar redan till nästa år!
Jag ska försöka lägga in lite bilder från partyt men vi får väl se hur det går med det. Jag är ju tyvärr ganska dålig på att lägga ut bilder.

nej men hörreni.. "jag tänkte ta ledigt så jag vet att jag är ledig då." ?.. Alltså.. nu är jag verkligen trött för jag skrev just den där mening.
Jag borde gå i säng nu!
Vi hörs!

Inga kommentarer: