torsdag 18 augusti 2011

"Varför gråter inte Emma?"



"Varför gråter inte Emma?"

En bok där Emma Jangestig (tillsammans med Magnus Wennerholm) berättar om hur det gick till när tyskan dödade hennes två små barn och om hur livet blev efter händelsen. Emma berättar hela händelsen på ett enkelt och lättläst sätt. Det är en bra bok som man verkligen blir berörd av. Tårarna kommer krypandes redan efter ett par sidor. Absolut en bok som jag tycker är läsvärd.


Jag har svårt för att förstå hur någon kan vilja skada ett oskyldigt litet barn.


Nej, nu borde jag besöka sängen ett par timmar. Ni får en bra helg.. förmodligen blir det dåligt med uppdatering i helgen då jag kommer ha fullt upp. Imorgon är det Norsjökrysset som jag inte får missa, på lördag är det kräftskiva hos Emma och Jesper som jag verkligen ser framemot och på söndag bjuder mamma och pappa på surströmming. Det kommer bli en super bra helg tror jag!

Inga kommentarer: