måndag 22 augusti 2011

Viasat

Jag har aldrig blivit så arg på någon försäljare som jag blev idag. Oj, jag trodde inte jag kunde bli så arg på någon men det kunde jag visst. Usch, jag skäms..
Det börjar med att min mamma ska säga upp hennes abonnemang för de behöver inte det längre och jag är en tvilling till det abonnemanget så då var det tänkt att jag skulle få ta över hennes abonnemang med ett "jätte bra" erbjudande. Vi skulle betala 149 kr/mån i ett år och sen skulle det bli originalpris på 299 kr/mån i ett år. Det lät ju ganska bra så jag och Johan bestämde oss för att vi skulle ta över abonnemanget. Jag kunde inte teckna över abonnemanget på mig redan i torsdags för det var något som fattades för att det skulle fungera så jag tecknade bara avtalet för det där bra erbjudandet som vi fick. När vi kom hem till Norsjö så hade svärfar redan ordnat nå annat till oss som skulle bli jätte billigt så därför skulle jag idag ringa till viasat och ångra mig. Självklart frågar de varför jag ville ångra mig så jag berättade ju att svärfar hade ordnat nå annat.
Visat: "Jaha, och vad har ni för tv-kanaler i det erbjudandet då?"
Sara: "Ja, jag vet inte riktigt.. Men jag är nog nöjd ändå."
Viasat: "Men om du behåller det här erbjudandet så får du ju underhållning, dokumentär och film för endast..."
Sara: "Nej men jag är nöjd så här. Jag tror det blir bra med det vi har fått från svärfar."
Viasat: "Men jag tycker du ska kolla upp det där så att du får de kanaler som du vill ha."
Sara: "Nej, men jag är nöjd så här."
Viasat: "Men är du säker på..."
Sara: "Men herregud, hör du inte vad jag säger.. jag vill inte ha ert j*vla abonnemang.."

Ja.. ni kanske förstår varför jag blev arg och ni förstår säkert också varför jag skäms.. Hon gjorde fel som inte bara kunde acceptera att vi hade fått ett annat erbjudande. Visst kan hon få fråga varför vi vill ångra oss och så men om jag säger klart och tydligt att "nej tack, jag är nöjd så här" så kan hon väl acceptera det? Sen var det fel av mig att lägga till en svordom före abonnemang men jag blev så arg och jag är jätte dålig på att diskutera sånt där. Speciellt också om jag inte riktigt kan säga sanningen men jaja.. jag lär mig väl förhoppningsvis.

_________________________________________

Ni har säkert redan sett på fejjan men nu jäklar ska jag börja träna på riktigt. Jag har köpt ett gymkort (det var dyrt!) så nu ska jag börja träna på riktigt. Jag ska försöka träna tre dagar i veckan och då ska jag förstås även ta mina promenader på dagarna också men jag hoppas det blir bra det här. Jag är då väldigt taggad i alla fall. Jag tror det kommer bli toppen. På onsdag nästa vecka så ska jag få några övningar på vad jag kan göra. Det känns bra. Men om jag känner mig själv rätt så kommer det mest bli så att jag på lite olika pass. Det tycker jag är jätte roligt. Mitt mål med träningen är att gå ner i vikt, få kondition och att helt enkelt börja må bättre. Bli piggare och gladare.. då kanske jag får ork till att ta hand om lägenheten också. :)
Nej, nu ska jag sova!

Sov gott!


2 kommentarer:

Namárië sa...

Förstår din irritation! Jag skulle säkert känna så inombords, men inte våga säga nåt ;) Och skulle jag göra det skulle jag nog få lika dåligt samvete som du.
Ett tips om ni inte redan har det! Vi har "Nixtelefon" (www.nix.nu) vilket är guld värt då telefonförsäljare inte får ringa till en :)

Sara sa...

Ja usch vad irriterad jag var. Jag brukar inte våga säga nåt men ja.. den här gången kunde jag inte hålla mig.. och det var ju synd för som sagt så fick jag så dåligt samvete.
Jag har hört talas om nix men har inte skaffat det. Borde kAnske göra det. :)