tisdag 13 september 2011

fem pass i veckan

Ja nu jäklar kör jag hårt! Haha
Jag har bokat in mig på fem (!!) pass den här veckan. Så här ser min vecka ut:

  • Måndag, step up bas (60 min)
  • Tisdag, step xpress (30 min) och direkt efter det core (30 min)
  • Onsdag, step muskel (60 min)
  • Torsdag, step up bas (60 min)
Step up bas är en till viss del förkoreograferad step up med enkel koreografi. Börjar med en kort uppvärmning sen konditionsträning på lådan i ca 30 min. Den sista halvtimmen är det styrketräning, oftast med olika redskap t.ex hantlar. Passet avslutas med lite stretch.

Step xpress är också till viss del förkoreograferat. Även här börjar passet med en kort uppvärming och sen ca 20 minuters konditionsträning. Passet avslutas med nedvarvning.

Step muskel är ett pass som jag aldrig har varit på men det är konditionsträning plus styrketräning.

Core är också ett nytt pass för mig men det är rygg- och magträning.

Ja, så ser min vecka ut och det ska bli riktigt spännande att testa nya pass. :)

Inga kommentarer: