fredag 30 september 2011

Helg

Äntligen fredag igen! Så underbart skönt det känns med helg. Jag och Emil ska äta lunch sen drar vi in till stan för att kolla lite tapeter till svärfar. Han ska tapetsera om vardagsrummet och ville ha lite "experthjälp". Haha. Förutom att kolla på tapeter ska vi nog gå en sväng på barnens hus, biltema och kappahl. 

Kappahl har nämligen en super fin overall som vi ska köpa till Emil. 
(Bilden är lånad från Kappahls hemsida, www.kappahl.com)
Så ser den ut och ja.. jag tror faktiskt det blir en röd. Vi hade tänkt köpa en grå men den var slut i hela Umeå och den svarta som finns är inte alls lika fin som den röda. Vi provade den röda overallen på Emil och han blev såklart super fin. 
När jag nu är inne på overall till Emil, ska man ha en jacka också eller hur har ni gjort? För mig känns det som att han kanske ska ha nåt mer än bara en overall. Hur ska man klä honom när vi åker bil (typ när vi åker hem, 16 mil enkel väg), ska man kanske ha en fleecedress eller ska man köpa en vinterjacka? 
Tips mottages gärna!

Nu har han i alla fall fått sig ett par vinterskor. 

(Bilden är lånad från google.se)
Så här ser vinterskorna ut. De känns riktigt bra, hoppas det blir bra också! Strl 22 har han på de här skorna. Nu är de ju alldeles för stora men han har inte börjat använda de riktigt än så de kommer nog bli perfekta till vintern. 

Nej hörreni, nu ska jag och Emil dra in till stan! 
Ha en super bra helg!

Inga kommentarer: