torsdag 29 september 2011

Sundsvall

Jag, Emil och min mamma var i Sundsvall tidigare i år, närmare bestämt 25-28 juli. Jag har för mig att jag lovade att lägga in bilder från den gången och visst brukar man säga "bättre sent än aldrig". Därför kommer det några bilder från vår semestertripp till Sundsvall.

Kvällsmys på hotellet.

Åsnan i munnen som vanligt.

Jag, mamma och Emil. :)

Emil ligger på mormors resväska och chillar. 

Emil i hissen på hotellet. 

Så här ser det ut när man kommer in på hotell knaust i Sundsvall. Riktigt snyggt! Jag kan rekommendera det hotellet.  Trevlig personal, rent och snyggt inne på rummen och super bra frukost.

Fontänen inne i stan i Sundsvall.

Blommor inne i stan, tycker det ser fint ut.


Josefine kom till Sundsvall och hälsade på. Vi käkade middag på en kinarestaurang  där det var sådär. Maten var hyfsat god men stället såg väldigt smutsigt ut, möbler och väggar såg väldigt slitet ut. Restaurangen skulle ha behövt en ordentlig upprustning!  När vi ätit färdigt så gick Emil på hotellet med mormor medan jag och Josefine satte oss på ett super mysigt café, barista. 


Här sitter Emil, jag och Josefine på en restaurang i Hudiksvall, kom inte ihåg vad den hette men gud vad gott det var.  Kan den ha hetat typ hotchili eller någonting sånt? Josefine, vad hette restaurangen vi åt på när vi hälsade på dig?

Stekta nudlar med kyckling. Så gott! Det kan jag rekommendera om ni ska till Hudiksvall. Ät på hotchili (?).

Josefine visade mig och Emil ett hus som hon och hennes sambo var intresserade av att köpa och där i närheten fanns det en badstrand. Det var jätte fint där på kvällen när vi kom dit. 






Inte så jätte långt ifrån den där badstranden så var det spelmansstämma (tror jag). Där kunde man köpa fika , b.la ostkaka. 
Det här är alltså ostkaka. Jag kom inte riktigt ihåg vad det var men  det röda är hemmagjord saftsoppa (rätta mig om jag har fel J). Det var det godaste med hela kakan tror jag. :)
Emil trivs rätt bra att sitta i vagnen och titta på alla människor och lyssna på musiken som spelar.                              
 
Fin utsikt.                                                                                                                                                                                                                                             


Emil gillar Josefines halsband.

Åsnan.

Sista frukosten på hotellet. 

Emil med åsnan i munnen såklart.

Kolla så fint de har skurit melonen. Jag skulle också vilja kunna göra så med maten. 




Emil får lite käk på hotellet innan vi ska ut.  

Det spelade ingen roll hur man satte grabben för det han skulle titta på fanns alltid bakom ryggen på honom. Konstigt det där. :)

På max i Örnsköldsvik för lite middag innan vi åker vidare hemåt. 


___________

Ja, det var några av bilderna från resan till Sundsvall. 

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Jossan sa...

Du har helt rätt Sara, Hot Chili heter stället :)