onsdag 19 oktober 2011

Besök från Hudiksvall

Ja, som ni kanske redan vet så har jag haft besök av min kompis Josefine. Hon kom i lördags och åkte hem idag så vi har hunnit med massor. Hon kom vid halv sju på lördagkväll och då bjöd vi ju såklart på middag. Ceasarsallad blev det. Vilket minne jag har, jag kommer inte ihåg vad vi gjorde efter maten.. jag tror att vi bara kollade runt lite på datorn samtidigt som vi pratade om allt möjligt.
söndag passade jag och Josefine på att åka in till stan själva. Emil fick alltså vara hemma med pappa. Det blev inte så mycket shopping utan vi tittade mest och vi träffade en kompis till mig, Andrea. Vi gick på Mc Donalds och käkade glass. jag åt en McFlurry med daim, så himla god glass! Skulle kunna äta en nu. 
På kvällen såg vi en film, friends with benefits. jag har ju pratat om den filmen tidigare och jag säger det igen, SE DEN! Så himla bra film! När vi sett filmen färdigt så gick Johan i säng men inte jag och Josefine. Vi pratade samtidigt som vi kollade på tv3play på avsnitt som vi missat. 
måndag gick Josefine upp med Emil så jag och Johan låg kvar i sängen en stund och bara myste. Det var så himla skönt och väldigt uppskattat av oss. Tack för det snälla Josefine. När vi nu väl steg upp fikade vi och sen for Johan på skolan vi  åkte till barnens hus och babyproffsen och kollade på lite leksaker och kläder till Emil och när man nu är på de butikerna måste man ju dessutom spana in alla super fina vagnar som de har. Jag har kommit fram till att jag tycker bäst om Emmaljungas vagnar. De ser ut att vara så ombonade. Rejäla verkar de också vara. Så om jag hade råd skulle jag köpa en vagn av de märket till nästa barn. Om det nu blir fler barn förstås.
Det blev en snabbis inne i stan för då klockan blev halv två åkte vi och hämtade Johan på skolan och sen åkte vi hem för att jag och Josefine skulle byta kläder. Då klockan blev så mycket som 15.15 begav vi oss mot gymmet för att gå på ett step-up bas pass och jag måste säga att det syntes att Josefine hade varit på sådana pass tidigare för jag tyckte att hon var duktig. Hon hängde med riktigt bra! Så mycket roligare det blir ifall man har en kompis att gymma med.
Vem vill bli min träningskompis?
När vi tränat färdigt skyndade vi oss hem och världens bästa Johan hade fixat käk så vi åt och sen "räser" duschade vi och sen åkte vi till Andrea för att ha lite tjejsnack. En mycket bra dag!
tisdag åkte vi in till stan och gick på strömpilen för lite shopping men det blev ännu en dag med väldigt lite shopping men ändå en mycket trevlig dag! 
Igårkväll åkte jag och Josefine in till stan vid 18 tiden för att ta en fika på mekka som är ett café inne i stan. Väldigt mysigt inrett med mörka och lugna färger och lite gröna blommor men fikat är väl sådär.. vi åt en morotskaka var och det var nog bland det torraste jag ätit nån gång. Blä! sen beställde Josefine en stor kopp (2-2,5 dl) choklad men om det var en stor kopp.. vad är då en liten kopp? Josefine tyckte dessutom att det smakade som oboyen hemma. Vi tyckte väl att det var sådär! Trots att fikat var sådär satt vi ändå där till cafét stängde, 21. Vi hade det alltså väldigt trevligt! När vi var på väg hem så var det storm ute. Det regnade och blåste väldigt mycket. Vi tog oss hem i alla fall.
När vi kom hem så hade båda grabbarna lagt sig så vi bestämde oss för att spela ett spel. Ubongo blev det men vi hann knappt plocka fram spelet innan det blev kolsvart i hela byn. Strömmen hade gått så vi tände massor med ljus och plockade fram spelet och började spela. Lite svårt att se färgerna på diamanterna men det gick bra ändå. När vi har spelat en stund så kom äntligen strömmen tillbaka. Jag passade på att besöka toaletten. Jag  ska precis torka mig då stömmen går igen och för er som känner mig så vet ni att jag hatar badkar. Jag har sett alldeles för mycket skräckfilmer då det ligger nån död i badkaret och det är blod överallt. Så när jag satt där ensam i mörkret tänkte jag direkt att det skulle ligga nån i badkaret, jag fick jätte bråttom och sprang ut  och just då kommer strömmen tillbaka. Ja, jag vet att jag är lite fjantig. Haha. 
Vi kunde i alla fall fortsätta spela utan att behöva ta hand om nån döing i badkaret. Spelet går ut på att ha så många likadana diamanter som möjligt och den som har flest liakadana vinner och Josefine vann två av tre gånger men sen räknade vi alla diamanter och då vann jag så vi var väldigt jämna och det var riktigt kul faktiskt! Vi spelade alldeles för länge, helt plötsligt var klockan halv två! Då blev det sängen direkt. 
Idag åkte Josefine hem och hon bör var hemma snart för hon åkte redan vid halv tio. 

Vi har verkligen haft en super bra vecka. vi har skrattat, pratat, busat, tränat och bara haft det toppen bra! Det är så himla roligt när vi ses och jag hoppas vi ses om inte alltför länge. :)

Jag ska försöka lägga in lite bilder sen idag.

____________________________________

Emil utvecklas verkligen hela tiden. Han har nu fått fram en framtand också så nu har han fem tänder men det dröjer nog inte länge innan den andra framtanden också kikar fram.Förutom tänderna så kan Emil nicka nu. han kom på det nu i helgen så nu gör han det hela tiden och ibland gör han det där han inte kan göra det. T.ex när han står och håller i sig i tv.bänken och nickar.. ni kanske förstår själva hur det slutar. Han nickar i bänken och det gör ju lite ont. Han är för söt! Nu vågar han även stå själv men han har fortfarande inte tagit några steg men det kommer ju det också. han jagar fortfarande Texas och Emil tycker det är fantastiskt roligt men det tycker inte Texas så han är helst ute på balkongen eller så gömmer han sig någonstans till på kvällen då Emil har gått i säng. Då kommer Texas fram. 

Nej nu ska jag slå mig ner i soffan och titta på nån bra serie, t.ex Gossip girl. 
Vi hörs!

1 kommentar:

Jossan sa...

Ja, vi hade riktigt bra dagar! :)
Hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen!