söndag 23 oktober 2011

Besök från Sundsvall

Ja, den här helgen har jag haft besök av en kompis från Sundsvall. Vi träffades också när jag pluggade där men inte för att vi pluggade ihop utan vi bodde tillsammans. Min rumskompis Monica! Det har verkligen varit en toppen bra helg. 
Jag hämtade Monica på busstationen i fredags vid 16.00 ungefär. Då hade vi varit och handlat inför middagen som jag skulle bjuda Monica på. Det blev vegetarisk wok med qourn. Det blev riktigt gott! När vi ätit färdigt rörde jag och Emil ihop en kladdkaka som vi "hedde" (jag har fått hjärnsläpp men vad säger man istället för "hedde"? haha!) i muffinsformar. Super smart tycker jag då det blir perfekta portioner och det är enkelt att frysa in och sen ta fram lagom mycket nästa gång man blir sugen. Till detta hade vi vispad grädde och egna plockade hallon och blåbär. Super gott. När vi ätit efterrätt och Emil gått i säng för natten så spelade vi ubungo och jag måste säga att Monica också var väldigt duktig för att ha spelat det för första gången. Egentligen är det kanske jag och Johan som var väldigt dåliga när vi spelade det första gången. :)
I lördags åkte jag, Johan och Emil på 70-årskalas och Monica bestämde sig för att strosa runt inne i stan. Vi hade det väldigt trevligt på kalas och helt plötsligt var klockan halv fyra och Johan skulle möta sina kompis på allstar klockan halv fyra så vi fick skynda oss iväg. Jag och Emil släppte av Johan på allstar och började vår resa hem mot Umeå. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar mellan Skellefteå och Umeå men kanske en timme och 45 minuter senare så var vi i alla fall hemma och då hade även Monica tagit sig hem. Monica liftade hem till Hissjö men det var ju inte första gången hon liftade. Hon är en person som gillar att resa och har gjort många spännande resor. Hon är även snart färdig journalist och HÄR kan ni lyssna på ett av henne resereportage som hon gjort. 
När Emil fått middag så bestämde jag och Monica oss för att köpa hem pizza och titta på en film. Vi hade det mysigt och filmen var helt okey, "Maria Larssons eviga ögonblick" tror jag att den heter. När filmen var slut pratade vi på om allt. Jag fick höra och se bilder på några av Monicas resor, vi pratade om framtiden, drömmar och ja.. allt möjligt. 
På söndag morgon vid halv sju vaknade Emil till och jag tänkte, "nej, inte redan..". Jag hämtade en ren blöja sen bytte jag på grabben och la ner honom igen för jag tänkte att vi skulle ligga och dra oss en liten stund innan det var dags att stiga upp. Han blev tyst så han somnade nog och tydligen somnade jag också för halv tio vaknade jag av att Emil låg och tjollrade igen. Kan ni fatta vilken bra start på dagen? Så underbart skönt när man får lite sovmorgon. :) När vi fikat frukost och gjort oss redo åkte vi på ersboda (ett handelsområde inne i Umeå) för att gå en sväng på coop och leta garn till Monica sen hann vi även in en sväng på H&M där jag hittade massor med fina kläder men jag är ju inte så rik därför blev det inte riktigt allt jag ville ha men det blev i alla fall en tröja till Johan, en body och en fleecetröja till Emil och till mig själv hittade jag ett snyggt linne. När vi var nöjda på ersboda åkte vi in till centrum för att gå på café innan Monica skulle åka hem. Det blev på "Hedvigs hörna". Ett helt okey café med väldigt god mat och gott fika. Jag åt köttbullar med potatis och som efterrätt blev det en stor chokladboll. Monica bjöd mig på maten och det var väldigt snällt! Tack snälla Monica för det. 
När klockan började närma sig fyra började vi dra oss mot busstationen då Monicas buss skulle gå 16.05.  Precis när Monica åkte iväg med sin buss kom Johans buss från Skellefteå. Så det blev perfekt. 
Jag har haft ännu en super bra helg! Det är verkligen trevligt med besök!

Så här ser tröjan ut som jag köpte till Johan men den jag köpte var brun. Jätte snygg!


Nu måste jag kvällsfika och sen blir det sängen. Sov gott kära läsare!

Inga kommentarer: