torsdag 27 oktober 2011

Telia Mobil Flex Medium

Jag har ju länge pratat om att jag måste skaffa mig en ny telefon för att den jag har inte fungerar riktigt så bra. Det är två knappar (knappen som jag stänger av och slår på telefonen med och den knappen som jag trycker på om jag ska radera det jag skriver i ett sms) som helt har slutat fungera och jag blir ju galen ibland. Om jag ringer till någon och den inte svarar så kan jag inte sluta ringa för den knappen har slutat fungera. Det är lite jobbigt. 
Så nu i helgen då jag och Monica var inne i stan gick jag in på the phone house för att se om de kanske kunde göra någonting åt min telefon och hon i kassan trodde inte det skulle gå på garantin då det oftast handlar om att det är fukt som kommit in och även om de skulle kunna laga det så gissade hon att det skulle börja kosta runt 1500 kr och det är pengar som jag verkligen inte lägger ut på en gammal telefon. 
Hon berättade även att mitt abonnemang går ut den 9 november så då kan jag komma tillbaka och förlänga eller göra om abonnemanget och sen köpa en ny telefon..
..men idag hände det som jag faktiskt gått och väntat på. Det ringde en jätte trevlig kille från the phone house och hjälpte mig att göra om abonnemanget och jag har nu även köpt en ny telefon. 
Mitt nya abonnemang blev telia mobil flex medium och jag tror att jag är nöjd med det men vi får väl se. Det innebär i alla fall att jag får ringa för 1000 minuter, skicka 1000 sms eller mms (inom Sverige) och jag får surfa fritt upp till 5 GB. Det här är då per månad och jag kommer betala 429 kr per månad och då är betalningen av min nya telefon inräknad i det priset vilket jag tycker är okey. Det blir ungefär samma som det jag betalar nu, enda skillnaden är att jag VET att jag betalar 429 kr varje månad varav 130 kr är för telefonen. Egentligen så tycker jag ju att det jag betalar nu är lite dyrt men det känns som att det här blev ganska bra ändå med tanke på att jag kommer ha en ny telefon som förhoppningsvis fungerar bra och att den håller längre än 2 år. 

Jag återkommer med en recension av min nya telefon som blev en Sony Ericsson Xperia Active.. den kommer förhoppningsvis nästa vecka nån gång. 
Sony Ericsson Xperia Active
Bild lånad från google.se
Jag måste bara få berömma denna trevliga människa som ringde från the phone house. Han pratade som alla andra försäljare, alltså ganska fort, men han hörde nog på mig att jag inte riktigt hängde med i det han sa för han bad mig avbryta honom ifall det var nåt jag inte förstod och att han ofta glömmer bort att alla inte kan det där utantill. Sen så berättade han om flex medium och ja, det lät ju bra tycker jag (men jag går ju i och för sig på allt sånt där, lättlurad som jag är!) men sen gick vi även igenom min senaste telia räkning och det abonnemang som jag har nu Telia mobil max 25. Vi kom fram till att det kanske skulle bli nån krona billigare ifall jag behöll det men då tyckte att han att jag skulle lägga till en tjänst för 99 kr/mån så jag skulle kunna surfa på min telefon vart jag än är och då kände jag att jag hellre tar flex medium för då finns allt som jag behöver där. 

Som sagt, jag hoppas det blev bra. Är det någon av er där ute som har flex medium?


Nu blir det mellis till grabben och sen media markt.
Vi hörs!

Inga kommentarer: