lördag 31 december 2011

1177, Sjukvårdsrådgivningen



1177 är bra sida och när man ringer dit så är de oftast trevliga.
Det var ju ett tag sen jag skrev, julafton var bra. Emil fick massor med fina julklappar t.ex slalomskidor, böcker, kläder, leksaktelefon... Emil måste ha varit snäll i år för det här var bara några av alla leksaker han fick. :)
Jag och Johan hade nog också varit snälla. Jag fick en pyjamas, slalomskidor, strumpor, strumpbyxor, one piece.. och jag kan säga att jag har bott i min one piece. Så underbart mysig! :)

Julen var jätte bra!

Sen började Emil bli förkyld med hosta och sen för två dygn sedan fick han feber. Inatt fick han alvedon mot sin feber där vid 00 och sen vaknade han igen där vid 2 och då hade febern stigit från 39,2 till 39,9 och eftersom han hade fått alvedon för inte så länge sen blev vi lite oroliga så jag ringde till 1177 (sjukvårdsrådgivningen) för att kolla läget. Jag fick prata med en väldigt trevlig karl. Jag fick veta att alvedon (supp) inte börjar verka förrän 1-2 timmar efter man gett det så förmodligen hade det inte riktigt börjat verka ännu. Sen så har jag hört av en läkare och nu då även den här sjuksköterskan att man inte ska ge alvedon i onödan eftersom det kan förlänga feberperioden. Det är inte farligt att ha feber, det är bara kroppens sätt att bekämpa viruset som finns i kroppen. Om barnet däremot börjar ha över 40 grader tyckte han att man kan ge alvedon och om febern blir ännu högre eller om den håller i sig mer än 3-4 dygn ska man kontakta läkare. 

Det kändes skönt att ha pratat med någon, jag ringer hellre en gång för mycket än en gång för lite.

Ja som ni kanske förstår så blir det en väldigt lugn nyårsafton vilket känns jäkligt tråkigt. Jag som hade taggat för en trevlig kväll hos min storebror med gott mat och trevligt folk men nej..

Jaja.. nu ska jag åka och handla. Ha en bra dag och GOTT NYTT ÅR!!

Ni får ursäkta mitt röriga inlägg, hade inte riktigt tid att skriva just nu.

Inga kommentarer: