fredag 23 december 2011

En god gärning

Vi har äntligen kommit oss hem till Norsjö. Vi kom ju i och för sig redan igår men det blev sent så jag hann inte uppdatera bloggen men här kommer det en snabbis i alla fall.

Här är det ganska så mycket snö och det är ju bra för då får man lite julkänsla i alla fall. 
Idag har vi slagit in de sista julklapparna och det känns bra. Jag följde svärfar för att handla idag och vi parkerade på ICA men det fanns inte det vi skulle ha där så vi gick till Konsum istället och det blev så vi handlade det vi skulle ha där och när vi kom ut insåg vi ju att bilen stod på ICA-parkeringen.. svärfar sprang väg och hämtade bilen. Medan jag står där och väntar så hör jag ett litet barn som skriker hysteriskt och ropar på mamma samtidigt. Jag tycker att jag står ganska länge och lyssnar för jag tänker att det kanske är ett barn som är argt.. ni vet, som en del barn kan bli. När jag sen ser att dörren står på glänt så inser jag ju att mamma och pappa kanske är inne och handlar. Svärfar svänger precis in på parkeringen och jag känner att jag verkligen inte bara kan gå därifrån och lämna barnet skrikandes. Jag går över och ser ju att barnet sitter i bilen ensam med sin yngre lillebror som kanske är runt 1 1/2 år så jag sätter mig ner på huk och börjar prata med pojken som kanske var 4 år. Han lugnar tillslut ner sig och innan hans mamma och pappa är tillbaka så har han till och med skrattat lite grann. :) Jag kände mig i alla fall snäll! Hur skulle ni ha gjort?

Imorgon blir det upp tidigt och göra ris a la malta och revbensspjäll sen drar vi till min farbror för att fira julen där. Åh vad det kommer blir mysigt. Jag längtar efter att få se Emil öppna alla sina julklappar. Jag tror mest han är intresserad av de fina snörena som sitter på vissa julklappar. :)

Ris á la malta
Jag googlade på ris á la malta och då kom den här superfina bilden upp och den kommer från den här sidan: 

____________________________


Nej, nu måste jag avsluta det här för vi sitter hos mina föräldrar men vi ska sova hos min svärfar så vi måste nog bege oss nu. Men jag hoppas att ni får en riktigt GOD JUL och en bra dag med massor av god mat, trevligt sällskap och många fina julklappar!


1 kommentar:

Namárië sa...

Men huvva att lämna barnen ensamma i bilen!
Hoppas ni fick en god jul och att Emil blev nöjd med sina paket :) Kram!