lördag 3 december 2011

Emil har fått ännu fler tänder!

Ja, det är helt galet vad det ploppar upp tänder! Nu har det kommit upp två till tänder i underkäken så nu har han fyra tänder uppe och fyra tänder nere. Vi såg de nya tänderna idag (2 december), eller igår heter det kanske då klockan är 2 på natten. 
Det går så fort att han får sina tänder och han börjar se så pojkaktig ut med sina små risgryn. :)

Vet ni vad mer grabben har börjat med? Jag glömde nog berättade det i mitt förra inlägg men Emil fick ju även en potta i present och den har han faktiskt använt, flera gånger till och med! På söndagkväll (27 november) satte vi Emil på pottan för att han skulle få prova den och när han sen blev less så inser vi ju att han har kissat i pottan! Så sen dess har han fått sitta på pottan varje dag och ändå tills idag har han pinkat på pottan nästan varenda gång vi satt han där. Två, tre gånger har han även gjort nummer två på pottan vilket är helt fantastiskt! Men idag har han inte gjort nåt på pottan. Det märks på grabben att han helst av allt skulle vara utan blöja för han älskar att vara naken! Det kan man väl i och för sig förstå. :)

Sen så har han dessutom börjat klättra upp på allt. Soffan, sin nya stol, upp i vår säng, upp i Texas fåtölj.. ja.. jag kan säga att vi har det vi gör nu. Du kan inte lämna grabben själv ens två sekunder! Nej men det är ju förstås underbart också och se hur glad han blir när han väl tar sig upp. :)

Han klättrar upp i soffan och sen lägger han sig på rygggstödet och myser. Ser super gulligt ut. :)

Att bråka med Texas är nog Emils favoritsysselsättning just nu. 

__________________________________________________________


Igår kväll när jag hade badat färdigt så "slängde" jag iväg min bok mot dörren för att den inte skulle bli blöt när jag skulle duscha. Sen när jag släppt ut en massa vatten och tittar bort mot dörren som för övrigt står på vid gavel, så ropar jag på Johan högt och säger åt honom att han måste komma "fort, fort, fort!!" Så Johan rusar in på toaletten och skyndar sig att ta upp min bok från golvet då golvet är fullt av vatten... "fan!".
Så klovkan nio på kvällen får vi lov att tömma badrummet på en hylla och allt från golvet för att kunna rensa avloppet, IGEN. Vi rensade avloppet precis innan jag la mig i badet men tydligen är det stopp längre ner i rören för det är ingenting som vi kan göra något åt. Vattnet från badkaret kan inte rinna undan då det kommer för mycket vatten på en gång. Så länge man bara duschar så går det bra. Då hinner vattnet rinna undan någorlunda i alla fall. 
Imorgon (idag) kommer hyresvärden och ska hjälpa oss fixa det där, hoppas han kan hjälpa oss bara. Annars blir det väl den där äckliga slambilen som måste komma. Huvva. just nu har vi kaos inne i badrummet. 

Kaos!
Vi kan inte byta på Emil då hans skötbädd är full med grejer..

Mitt i alltihop så vaknar Emil och vägrar somna om..

Nöjd kille.
_______________________________________________________

Idag har jag varit hos frisören. Äntligen fick jag tummen ur och gjorde nåt åt mitt hemska hår. Jag behöll längden (okey, förutom ca 10 cm) på mitt hår men han klippte upp det lite och sen fixade han min lugg. Ni kanske inte ser så mycket på bilden men jag slänger in den ändå. Jag tror att jag är nöjd. Vi får se!

Nyklippt med glasögonen på sne, läckert! 

__________________________________________________________________

Nu borde jag besöka sängen, vi kanske hörs imorgon. Sov så gott och dröm söta drömmar. ;)

Inga kommentarer: