lördag 3 december 2011

Emils 1-årskalas i bilder

Det känns som att jag har massor med saker jag hade tänkt berätta men jag kan nästan inte komma på vad det var jag ville berätta.
Jag kan ju börja med att berätta om Emils kalas.
Det blev perfekt! För en gångs skull gjorde det jag hade tänkt i god tid. Oftast brukar jag skjuta fram saker, "-det är gott om tid, jag kan göra det där imorgon" men den här gången hade jag bestämt mig för att det skulle bli bra och att jag inte skulle behöva vara uppe hela natten innan kalaset för att jag inte hade bakat färdigt allt. Nej, den här gången var jag duktig!
Det blev väldigt många som kom hit för att fira vår älskade lilla pojke som redan har blivit ett år, det är helt sjukt vad tiden går fort. I alla fall så kom mina föräldrar och två av mina tre bröder hit + storebrors flickvän, sen kom ju även min farmor, morfar, farfar och Marie, Johans mamma och hennes kille, sen följde ju en av Johans två bröder med, Johans pappa var ju förstås också här och ja.. min guddotter och hennes familj kom ju också. Vi blev rätt många i vår lägenhet som just den dagen kändes ganska liten. :)

Här kommer lite bilder från lillemans kalas. :)

Nej, vänta nu.. den här bilden är inte från lillemans kalas.. den här tog vi ju på hans födelsedag när  jag och Johan firade Emil. ganska fin tårta va? :)


Emil får hjälp av pappa att blåsa ut ljuset. 

Emil var super trött den där kvällen för om jag inte minns helt fel så  hade han sovit för lite under dagen. Det syns under och runt hans ögon att han är helt slut. Stackarn! Jag tror i alla fall att tårtan blev godkänd. :)


Här har vi hängt upp lite ballonger. 


Längst till vänster är det mjuk pepparkaka, i mitten är det snickerskaka och till höger är det kolakakor. 

Johans bullar och min 5-minuters kola som är inlindad så fint i bakplåtspapper. :)

Muffins och kärleksmums/mockarutor. 

Gofika! ;)

Ja, som ni redan har sett så blev ju mina "cake pops" inte så där super bra men jag tror att det var för att jag inte hade de i kylen tillräckligt länge innan jag doppade de i vit choklad. 

Det blev "cake balls" istället men det fungerade ju också. :)

Nu öppnad grannem paket för fullt.. eller det var nog mest pappa som fick öppna paket. Inte hade Emil tid med sånt trams..


Emil inviger sin nya fina stol som han fick av min farfar. I munnen har han en badleksak som han också fick i present och även det pappa håller i handen är en present. Det är en radiostyrd monster truck Fränt! 

Emil fick många fina presenter. Han fick förutom badleksaker, monster truck och en stol så fick han även en typ av bobbycar, tre filmer (på andra sidan häcken, trolltyg i tomteskogen och en bamsefilm), en tröja, en båt (med ett runt hål i taket där du kan stoppa ner den runda saken och sen på ena sidan är det en triangel och på andra sidan är det ett fyrkantigt hål) och en stapel grej som du även kan göra till en stor boll eller flera små bollar. Av mig och Johan fick han en super fin sportbil, en mjuk boll och en jätte fin åkpåse. Jag tror att grabben blev nöjd med alla sina presenter!

Jag börjar sådär!

Inga kommentarer: