onsdag 7 december 2011

Kaos!

Ja, det känns lite som att det är kaos. Johan håller på med sitt ex-jobb som går sådär. Han kämpar på och gör verkligen sitt bästa men hans handledare är inte så jätte bra och de han gör ex-jobbet åt är inte heller så bra. Han kommer att jobba ihjäl sig känns det som. Han äter knappt och sover som en kratta och mår skit dåligt. Han är stressad till tusen. Jag tycker verkligen synd om honom. Jag önskar att jag kunde hjälpa med någonting men tyvärr kan jag nog inte bidra med så mycket just när det gäller arbetet som han skriver.
Om jag hade haft råd skulle jag bjuda med honom att bo på hotell och endast slappa. Han behöver det och han förtjänar det! Får ta igen det sen när vi båda jobbar.
Sen är det inte bara kaos för Johan, jag verkar inte förstå att man måste gå i säng på kvällarna så jag sitter uppe alldeles för länge och sen är jag trött hela dagen och tycker allt känns jobbigt så det enda jag gör är att ta hand om Emil (självklart!) och busa med honom. Men jag skulle behöva ta hand om Täcke Ponken lite och sen skulle lägenheten också behöva tas om hand. Jag MÅSTE skärpa mig!

Nej, ni får lite bilder istället!

Charmtrollet som försöker äta upp en ballong.

Bilden hamnade visst fel väg men vi bakade lussekatter i söndags och som ni kan se är det en som ser ut som en lussekatt och en som ser ut som ja.. Den som ser ut som en lussekatt har Johan gjort och den andra har jag och Emil gjort. Johan har övat lite mer än vad jag har. :)
De blev goda i alla fall.


Jag och Emil var ute och lekte i den efterlängtade snön som kom  i måndags, 5 December! helt sjukt att vi inte haft någon snö fram till nu. Jaja, nu verkar den i alla fall ha tänkt stanna. :)

Snö!

Jag vann ju en tävling på en av bloggarna som jag kikar in på ibland och så här ser mitt nya fina smycke ut! Visst blev det snyggt? Jag är i alla fall super nöjd. Ta er en titt på ..
                                                                   http://smyckeli.blogg.se/




Jag skrev ju ett inlägg för ett tag sen om att jag höll på göra en fotobok och här har ni resultatet.  Det var endast två, tre sidor som hade försvunnit och som jag fick göra om men jag blev färdig tillslut och jag är nöjd förutom att några av bilderna ser jätte konstiga ut. Jag har redigerat vissa bilder så gott jag kan men jag undrar om de också har gjort det, alltså typ att de har en automatisk redigerarknapp där man gör fotoboken. Man kanske måste ställa in så den inte använder den? jag har mailat de för att se vad det kan bero på.
Jag beställer oftast hos 
www.smartphoto.se 
och jag gillar de. De är dessutom bland de billigaste så jag kan starkt rekommendera att beställa bilder därifrån! 

Jag ville skriva ner förlossningsberättelsen och valde att göra det i form av en fotobok. Jag blev som sagt riktigt nöjd (förutom med några av bilderna då).

När jag lix höll på att beställa därifrån så beställde jag några småbilder också och i den högra ramen ser ni några av de. :)


Det var allr för den här gången. Nu ska jag och Emil skynda oss att äta lunch och sen blir det att åka och hälsa på en jobbarkompis till mig. Hon har en dotter som fyller tre år (tror jag) i februari och sen så är hon gravid med BF i början på januari. Ska bli så himla roligt att hälsa på henne.
Hoppas ni får en bra dag!

ps. ni ska få ett super gott recept också men jag får nog skriva in det sen.. 

2 kommentarer:

Catarina sa...

Åh vann du tävlingen med smyckena=) Det var jätte fint, kul att vinna!

Ja det är lite lätt med ex-arbeten och dessutom om handledaren och den andra inte är nå bra så kan jag förstå om han håller på att jobba ihjäl sig nästan:(

Fin fotobok=)

Sara sa...

Ja, det gjorde jag, Kul att få prova vinna nån gång. :)

Nej verkligen inte. Det är D-uppsatsen han håller på med så han har hållit på med den sen skolan började och det ska vara färdigt nu i januari.

Tack. Jag blev riktigt nöjd faktiskt. :)