lördag 3 december 2011

Sony ericsson xperia active

Här kommer min recension av min nya telefon!
Vi börjar med det mindre bra.. 


Negativt:


1. Den tar inte så jätte bra bilder men den duger. Jag visste att den hade en halvdålig 


kamera men jag har ju två riktiga kameror så jag tänkte att jag klarar mig, vilket jag ibland


 ångrar.

2. Skärmen är lite liten om du t.ex ska ut på internet men det visste jag ju också. Men 



köper du en telefon och du vet att du ska vara mycket på internet så föreslår jag att du 


köper en annan telefon för det här är inte en surftelefon.

3. När du pratar i telefonen och håller den lite för nära kinden så börjar det skrapa i luren 



och det stör jätte mycket. IRRITERANDE! Kan ju hända att det är bara min telefon som är 


så knäpp eller om alla active telefoner gör så. hade tänkt kolla upp det i alla fall. 

4. Om telefonen ligger på bordet med skärmen uppåt så hör du knappt när det ringer för 



högtalaren är på undersidan av telefonen så ljudet dämpas ganska mycket. Kan ju bero på 


ringsignalen också, har inte testat byta för jag gillar den jag har. 

5. Batteriet håller endast en dag om du ringer, spelar och surfar mycket under dagen. Men 



det är väl så med nästan alla smarta telefoner. 




Bild är lånad från google.



Positivt:


1. Den är vatten- och dammtålig plus att den klarar av lite stryk vilket jag tycker är super 



 bra då jag gärna vill spöa min telefon när den inte gör som jag vill. :)

2. Den är lätt att lära sig.

3. Den är inte så stor och klumpig utan du rymmer den lätt i fickan.

4. Den är inte alltför dyr.

5. När telefonen kommer så finns det redan några roliga appar på den t.ex en sportapp så



 du kan hålla koll på hur du motionerar och du kan även koppla ihop den med en 


 pulsmätare. Jag har dock aldrig testat det men det ska gå. 

6. Det är ju en touchtelefon och jag trodde att alla sådana telefoner hade typ ett



 tangentbord när du skriver sms men på den här telefonen ser det ut som ett tangentbord 


 ifall jag lägger telefonen på sidan och om jag håller den normalt så ser det ut som på en


 gammal vanlig hederlig telefon som du kan ha T9 på. Det älskar jag, det går fort att skriva


 och "knapparna" blir inte så himla små då. 




bilden är lånad från google.se
Som ni ser kan man ha telefonen under vattnet. Om jag inte ljuger nu så garanterar sony ericsson att den klarar av att  vara under vattnet i 30 minuter, dock inte under 1 meter. 





Hm.. hade jag något mer jag ville säga om min nya telefon? Nej, det var nog allt.. åtminstone som jag kunde 



komma på just nu. Jag återkommer om jag kommer på något mer. 


Sov gott!

1 kommentar:

Foto, design & vardag - 16 år och mamma sa...

Nu är vinnaren utsedd! Kolla in vem som vann ett set om mössa och dregglis. :)