torsdag 15 december 2011

Vart tog minusgraderna vägen?

Varrför är det inte minus 20 och massor med snö? Jag vill ha Vinter!

Förutom att jag saknar snön så har grabben lärt sig att gå. Han går bara ibland men han kan gå själv nu i alla fall och han går lite grann varje dag. Han är så duktig min lilla pojke. :)

Sen så har vi skickat ut julkort och jag tror att de flesta som vi skickat till har fått de.

Den här bilden var det som fick pryda julkorten i år men det har jag kanske redan visat.

Jag tror att jag har handlat färdigt alla julklappar nu och jag har dessutom slagit in de. Skönt att jag har gjort det redan nu så att jag slipper sitta och göra det dagen innan julafton.
Vi kommer att fira jul hemma i Norsjö med min familj. Det kommer bli toppen!

Efter att ha haft uppehåll med träningen kom jag mig äntligen iväg igår och det känns i kroppen idag kan jag meddela. Det är ju ganska skönt faktiskt!

Vi har huggit en julgran som just nu står på köksbordet då vi inte riktigt vet vart vi ska ha den.. haha. Emil sprider ju ut alla sina leksaker runt golvet och jag är sämst på att plocka upp efter honom så jag måste försöka göra det imorgon så vi kan ställa ner julgranen på golvet.. julgranen är ungefär en meter för hög för att det ska kännas bra att ha den ståendes på bordet. Jaja.. det ordnar sig säkert.

Imorgon får vi besök av några kompisar. Vi ska äta taccos och se film och kanske spela nå spel. Det kommer bli super trevligt!

Jag har fastnat i en ny serie nu, True Blood. Ni kanske redan har sett den men jag har inte gjort det förrän nu och jag tycker väl att den är bra men lite konstigt. Jag hänger inte alltid riktigt med men det kanske är för att jag inte har någon text och jag är väl inte en mästare på engelska precis... Måste se den i alla fall! :)

Idag har jag och Emil varit på öppna förskolan tillsammans med en utav Johans klasskompisar och hans lilla son som är två veckor yngre än Emil. Han är född 9 december så det är som roligt att träffa de ibland och se hur deras grabb utvecklas. Det är helt otroligt vad tiden går fort alltså!

Nyfödd.

1 år.

Ja, det var väl ungefär det jag hade att berätta sen sist. :)
Hoppas ni har det bra. Vi hörs!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Det går fort när dom väl börjar gå,för wilmer tog det ungerfär 2 veckor efter han hade börjat lite smått till han började gå på HELTID :)

Sara sa...

ja, jag kan tänka mig det.. han är ju jätte duktig på att gå då han inte tänker på vad han gör men det kommer ju säkert snart. :)
Det är ju roligt att han börjar gå men det känns som att han blir så mycket större då. haha

Hanna sa...

Tack för din kommentar, annars hade jag nog aldrig hittat hit :) Ska läsa ikapp lite när jag får tid, kul att våra små nästan är lika gamla :)

Sv: Ja, visst var de mer charmiga än gardinlika! :)

Sara sa...

Vad härligt att du ville kika in. :)
Ja, det är så roligt att läsa andra bloggar med barn i ungefär samma ålder som ens egen. :)

Ja, jag tycker nog det. :)

Patricia sa...

En sån där gön body hade jag till Wille också! :D

Patricia sa...

Grön*

Sara sa...

Jag tycker den bodyn var så himla fin! Längtar till nästa bebis får ha den, om det blir fler barn förstås.
Kul att du ville kika in på min blogg. :)