måndag 16 januari 2012

Vila i frid lilla Tripp

Jag är en av många som har följt med på Tripps resa om hur det är att leva med sjukdomen Epidermolysis Bullosa (EB).
Tripp föddes 14 maj 2009 på ett sjukhus i LA. Tripp hade en stor blåsa på huvudet när han föddes så läkarna var ganska säkra på att han hade epidermolysis bullosa. Läkarna trodde inte att han skulle leva ens ett år men där hade de fel. Tripp har verkligen kämpat mot denna hemska sjukdom, och jag måste säga att jag är imponerad. Att en sån liten kille med så otroligt mycket smärta kan skratta och vara glad.Tripps mamma har verkligen kämpat för honom. Hon har vårdat sin son hemma under hela den här tiden och jag tycker att hon har gjort det så otroligt bra. Jag kan inte ens föreställa mig hur det ska vara att se sin son bara bli sämre och sämre och veta att han kommer att dö, det krävs en otrolig styrka för att klara av det så bra som Tripps mamma har gjort. Tripp har verkligen visat att han är en stark liten kille som hela tiden har varit nära döden men alltid kommit tillbaka och jag tror att Tripp har fått sin styrka ifrån hans mamma.
Som ni kanske förstår har Tripp tagit på sig sina vingar och flyttat till himlen där det nu är hans tur att vaka över sin mamma. Vila i frid lilla Tripp, nu kan du äntligen leka och busa som en frisk liten pojke borde få göra. 


Tripp blev 2 år och 8 månader precis på dagen (14 maj 2009 - 14 januari 2012). 
Tripp och hans mamma, Courtney, har verkligen berört mig och jag kommer aldrig någonsin glömma denna lilla pojke. Jag har lärt mig att uppskatta små saker i livet.


http://randycourtneytripproth.blogspot.com/


Detta inlägg blev kanske lite rörigt men jag hoppas ni förstår ändå.

-------------------------------------------------------------------------------------------





Inga kommentarer: