onsdag 1 februari 2012

Bajskalas - vilken timing!

Ursäkta rubriken men det är ju sant, det var ett bajskalas så om ni är känsliga bör ni sluta läsa nu.

I måndags åt vi middag på en thairestaurang innan vi skulle med tåget. Jätte god buffé hade de och jag åt så det kändes som att jag skulle sprängas, de hade ju dessutom en härlig efterrättsbuffé. Som sagt, gott var det!
Lagom till att alla hade ätit färdigt och druckit kaffe så kom den där smygande bajsdoften.. Tur att alla hade ätit färdigt i alla fall. Det var ju förstås den minsta grabben som hade gjort en riktigt härlig blöja och det var jag som fick äran att ta hand om grabben och hans blöja. Emil satt i pappas knä under tiden som jag letade fram en blöja och tvättlappar och då fick vi helt plötsligt se att grabben hade skit ändå upp efter ryggen. Underbart! Jag tog alltså även fram rena kläder, sen gick vi på toaletten som inte hade något skötbord vilket jag tycker är helt sjukt. Alla restauranger borde väl ändå ha en toalett med ett skötbord? Hur som helst, inne på toaletten så var det först en ganska lång bänk med två handfat och innanför det fanns det en toalett. Jag hade tänkt att jag skulle byta på golvet först för jag ville inte så gärna byta på bänken eftersom grabben förmodligen inte skulle ligga still. Men då jag såg hur äckligt golvet var så ångrade jag mig.
Jag la ut vårt  bärbara "skötbord" mellan handfaten och sen la jag grabben där. Jag stod och gruvade mig ganska länge innan jag vågade ta av grabben byxorna.. det var ju överallt! Vilken timing (ni får ursäkta min stavning) alltså.
Som tur var kom min mamma och hjälpte till och det behövdes kan jag säga. Grabben blev då ren tillslut så vi kunde betala och börja bege oss mot tågstationen.
Men visst är det typiskt att det blir sådär precis när det verkligen inte passar? Det hade ändå känts lite bättre om det hade hänt söndagen för då skulle vi ju sova på hotellet, då hade det ju inte varit några problem att duscha av grabben för det behövdes. Han fick i och för sig bada rumpan i tvättfatet och visst kan det väl hända att det inte riktigt passade men va tusan skulle man ha gjort då? och på tal om att tvätta rumpan i handfatet, stackarn blev ju skållad på skinkan då det helt plötsligt blev kokhett vatten. Usch så hemskt, han blev hysterisk och det kan jag förstå för det var varmt vattnet som kom. Tack och lov reagerade jag ganska snabbt ändå så det blev inte så farligt.
Nej men vilket äventyr alltså. Haha

____________________________________________


Emils favorittofflor som han valt själv. 

Lillgubben är alldeles koncentrerad på tv:n.

Inga kommentarer: