söndag 18 mars 2012

Söndagens äventyr!

Ja, idag har det varit en riktigt härlig dag. Det har varit "familjens dag" här i byn idag. Det har alltså varit fisketävling och fikaförsäljning till självkostnadspris och när det väl händer saker här i byn så kan man ju bara inte missa det så vi klädde på oss och gick för att kolla läget. Vi kom lite sent så de flesta hade börjat gå hem men vi hann i alla fall köpa oss en festis var. Sen skjutsade Emil i rutschkanan och det tyckte han nog var ganska kul. :)
Det började blåsa efter en stund så vi blev inte så långvariga där utan begav oss hemåt efter en stund. Vi gick hem, packade in lite återvinningsgrejer i bilen och sen gick jag och Emil på miljöstationen för att hjälpa pappa sortera det där. Det gick ganska snabbt så vi hann även handla lite grejer till middagen.
När vi kom hem började jag med maten medan pappa hjälpte Emil fick att bre en macka till mellisen. Till middag gjorde jag en makaronipudding, kanske inte det lyxigaste så här en söndag men det blev riktigt gott i alla fall. Till efterrätt hade vi söndagsmys med morötter, ärtskidor, vindruvor och lätt creme fraiche (Johan var virrig när han var på affären för vi brukar inte köpa lättprodukter, haha). Det var riktigt gott och den lilla grabben tyckte vindruvorna var bäst.

Här får ni lite bilder på dagens äventyr!









Förresten, jag glömde nog visa er vad jag håller på med till Emil!
Ni vet ju att han är helt såld på traktorer. Jag skulle tycka det vore kul om han hade någon kul traktortavla i sitt blivande rum men jag har aldrig hittat någon som jag tyckt om. Därför kom jag på att jag kunde ju måla en till honom istället. Nu har jag alltså ritat en traktor och nu är det bara en svår grej kvar.. att färglägga. :S
Visst blev den helt okey vad?



Sov gott kära kära vänner! Vi hörs imorgon!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Traktorn blev ju superfin! :)

Sv: Gotland är ju inte fy skam, det är ju också som utomlands :D

Johanna - mamma till Leia sa...

sv: Det kan vi absolut prova, tack för tipset! :)