torsdag 12 april 2012

Running

Jag har börjat gå på ett nytt pass som heter running. Det är ett nybörjar-jogging-pass som går en gång i veckan och det är alltid samma deltagare som är med. Passet håller på vid 8 tillfällen.
Jag som aldrig i hela mitt liv varit ute och sprungit tänkte att nu jäklar ska jag lära mig springa, det är bra träning och billig träning. Det här passet kanske kan hjälpa mig att tycka det är kul att springa och hur man ska lägga upp träningen för att man ska orka fortsätta.
Jag kan meddela att det gick kanon bra! Jag orkade hela tiden och jag tror att jag skulle kunna tycka det är kul att få springa av mig lite. Jag hoppas att jag ska ta mig ut nån gång i sommar och springa på Gotland eftersom det är den enda träning jag kommer ha råd med.

Jag och Emil skjutsade Johan till flygplatsen imorse kl fem och nu ikväll har jag pratat en snabbis med Johan och då hade de kommit fram till vandrarhemmet där de ska bo. Tydligen var det ett riktigt sunkigt ställe och det var ju tråkigt men jag hoppas de kommer få det kul i alla fall.
Det som känns mest jobbigt med att Johan är borta är att jag varken kan skicka sms, mms eller ringa då det kostar massor med pengar. Han känns verkligen långt borta just nu. Förhoppningsvis går de här dagarna fort då jag och Emil ska hinna med massa roliga saker. :)

I och med att Johan åkte bort idag så var jag ju tvungen att ordna barnvakt till lillgubben min eftersom det var första runningpasset ikväll. Lillebror Håkan fick äran att vara med Emil ikväll och jag tror de hade haft det riktigt bra, Emil hade slocknat på soffan. :)

Nej, nu ska jag besöka sängen! Vi hörs!

Ps, med lite träning så känns allt genast mycket bättre, jag borde alltså träna varje dag!




Inga kommentarer: