tisdag 10 april 2012

För mycket funderingar helt enkelt

Om det nu är någon av er som är nyfiken på vad jag menar när jag säger att jag mår dåligt så är det inte så roligt som att jag är gravid. Jag har bara haft väldigt mycket funderingar kring det här med syskon till Emil. Till er som kanske inte redan vet det så var Emil planerad. Det tog dock tre år innan han blev till och det är det som är lite jobbigt just nu. Kommer det ta lika lång tid med nästa? Borde vi börja redan nu för att det inte ska bli jätte många år mellan de? Jag ville inte ha tätt mellan barnen men jag vill inte heller ha långt mellan barnen. Jag önskar att Emil kommer få ett syskon inom 1-2 år och sen kan jag tänka mig att vänta 5-6 år och sen skaffa två barn till men som ni redan vet kan man aldrig planera det här med barn eller jo, vissa kan ju det men den turen har inte vi verkar det som. 

Sen är det inte bara tankar kring barn som har varit jobbigt. Kvinnan som lovade att vi skulle få hyra hennes lägenhet på Gotland har fortfarande inte skickat kontraktet som hon lovat. Nu har hon i alla fall hört av sig varenda gång och sagt att hon haft fullt upp men det är väl klart att jag blir orolig! Tänk om vi inte har någonstans att bo! Jag har ju tackat ja till jobbet så det känns otroligt dumt att ringa och säga att vi inte har någonstans att bo. I värsta fall måste jag åka själv också får jag bo på vandrarhem tills jag hittat nåt bra/billigt boende. Usch!

Johan åker till Ryssland imorgon, han ska vara borta i 10 dagar och jag saknar honom redan. Som tur är ska jag och Emil följa Emils farfar till Sundsvall och hälsa på lite släkt sen ska jag och Emil hälsa på världens bästa Josefine. Åh vad jag längtar. Det kommer bli toppen! Synd att hon jobbar hela helgen men vi hinner då ses några timmar i alla fall. :)
Sen hoppas jag även att vi ska hinna köra en sväng till Lycksele och hälsa på en kompis och hennes dotter som hunnit bli hela 2 månader. Jisses vad tiden går fort!

Nej, nu borde jag börja fundera på middagen.

Jag längtar till sommaren!
Ha en bra kväll!


Inga kommentarer: