lördag 5 maj 2012

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig

Igår när vi hade fredagsmys satt vi och tittade på hockey och självklart hade vi lite godis och chips och även lite nyttigare snacks såsom morötter, gurka och ärtskidor. Jätte gott var det men jag kände mig verkligen som en usel människa. Varför kan jag inte bara äta det nyttiga? Jag säger på skämt till Johan att jag hoppas jag börjar må dåligt och spyr.. 1 timme senare mår jag verkligen inte alls bra. Huvva.. Johan går isäng men jag sitter uppe en stund till. Jag börjar må ännu sämre så jag skyndar mig till toaletten. Tack och lov slipper jag ju spy men det kommer den andra vägen istället.. Jag inser att det nog är bäst att jag går isäng men när jag är på väg att gå isäng vaknar ju självklart Emil. Han är så ledsen så jag och han sätter oss i soffan en stund så Johan kan fortsätta sova. Emil ligger på min mage och myser ganska länge.. det är ovanligt för Emil så jag bara njuter! :) När han börjar pillras en massa provar jag att lägga honom i sin säng men icket. Han får komma till våran säng där han håller på och snurrar runt. Jag skickar ut Johan från rummet så att åtminstone han kan få sova. Emil är vaken mellan halv ett och halv fem tror jag.. han somnar i alla fall tillslut. När Emil väl har somnat så måste jag på toalettenn igen.. jag sov som en kratta den natten för jag springer fram och tillbaka till toalettenn säkert 3-4 gånger. Jag fick ju i alla fall sova ändå till 11 imorse och det var skönt!
Nästa gång jag äter onyttigt ska jag inte önska såna där önskningar.. det är farligt! :)

________________

Snart kan Emils morfar ta fram båten. Jippie! :)

3 kommentarer:

Emelie sa...

Hej!
Tack så mycket för kommentaren och vad kul att du börjat följa mig!
Ska lägga till dig med! :)
Jaa jag tror garanterat att jag kommer sakna magen, den har ju sin charm trots sin klumpighet ;)
Jag gillar också att läsa gravid/mamma bloggar, dels för att man kanske lär sig något eller snappar upp ett o annat knep!
Sen tycker jag det är spännande att läsa förlossningsberättelser eftersom jag själv är rädd för förlossningen, känns bättre att ha läst och vara förberedd på det värsta, då upplevs det kanske lättare! :P

Jennica - mamma till Melwin sa...

sv: jag håller med :)

Emelie sa...

Tack för tipset, ska absolut läsa din förlossningsberättelse!
Ja filmerna kan verkligen vara fina, men jag undviker att kolla på dom där man ser hur huvudet kommer ut ur underlivet.
Såg på någon sådan förutom och det var verkligen inte till någon hjälp!
Vart mer skrämmande!
Men gillar andra där man ser hur kvinnan tar i och beter sig, man får se olika ställningar osv!