tisdag 8 maj 2012

"Ropa inte hej för tidigt, ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

Så sant, så sant!

-----------------

Som ni kanske redan har förstått har det varit lite struligt med boendet som vi blivit lovade på Gotland. Den vi skulle få hyra av har lovat i ca 2 månaders tid att skicka hyreskontraktet. Jag fick flera gånger fråga hur det gick och om kontraktet var på väg. Hela tiden kom det förklaringar som att, det har varit mycket att göra, scannern är trasig så tillslut bestämde vi oss för att börja söka andra alternativ. För två dagar sen fick vi napp på ett jätte fint boende i närheten av Hemse. Kvinnan som jag pratat med verkar väldigt seriös och tillmötesgående. Hon verkar vilja att vi ska trivas och det känns så himla skönt! 
Det finns spjälsäng, matstol och vagn till Emil och det ät ju jätte bra att vi slipper ha med oss det men jag undrar om vi kanske ändå ska försöka rymma våran vagn. Vi får se! 
Sen finns det cyklar som vi får låna! Det känns verkligen toppen nu.
Jag tror även att Emil kommer trivas som tusan. Det finns 70 kalvar, 2 hästar, flera katter, 1 hund. grisar och självklart två traktorer. Han kommer ha fullt upp i sommar!
Det tar ca 45 min till Visby och ca 25-30 min till Roma där jag ska jobba. Åh vad jag längtar!

Här har ni en länk till boendet!
Här har ni en karta på vart det ligger! 

------------------------

Min nya chef har ringt, jag börjar inskolningen den 12 juni! Hjälp, det är snart! Det känns bra förutom att vi inte kommer kunna åka och titta på våra bröders student. De går ut den 8 juni och vi måste nog åka redan runt den 4 juni så vi hinner komma fram och ta det lugnt en vecka. Jag vill ju som hinna kolla upp olika vägar så jag vet vart jag ska när jag väl börjar jobba. :)

--------------------------

Ikväll åker jag och Johan till Umeå för att packa lite (förhoppningsvis mycket) plus att jag ska till tandläkaren imorgon och Johan måste på skolan på torsdag. Emil kommer att stanna hos mormor och morfar så det blir första gången jag och Johan är i lägenheten själv sen Emil föddes. Kommer nog kännas konstigt. haha. 

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: