fredag 11 maj 2012

Nya löparskor

Jag har köpt mig ett par riktiga löparskor nu och jag är så himla nöjd! De kostar ju en hel del pengar men jag har hellre ordentliga/dyra skor än en trasig kropp. Jag invigde faktiskt mina nya "dojjor" i onsdags på running-passet. Det gick hur bra som helst! Jag har insett att jag nog har bättre kondition än vad jag kanske trott. Jag orkade hela vägen även den här gången, ca 5.3 km och ca 5700 steg. Vi körde intervallträning även den här gången. Vi gick 1 min, sprang/joggade 1 min, gick 1 min, sprang 2 min, gick 1 min, sprang 3 min och så vidare. Vi slutade med att springa 7 minuter. Jag orkade faktiskt hela vägen och jag är så nöjd att jag till och med anmälde mig till vårruset... oj oj oj.. haha. Tur att man får gå om man vill det. :)

Bilden är lånad från stadium.se 


Emil sover och jag borde egentligen också vila en stund för han fick för sig att vara vaken tre timmar i natt.. hm.. jag ska "bara"..
När han vaknar ska vi i alla fall gå på cafét och träffa några kompisar. Det kommer bli så roligt! :)

Vi hörs!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Åh vad roligt! Jag har också sprungit vårruset!
Här nere får man i alla fall en fikapåse efteråt så det är lite mysigt!
Sprang tjejmilen engång också, men det var back in the days :P
Men skulle helt klart vilja springa igen, det är ett bra mål att träna mot tycker jag!

Sara sa...

Ja, det ska faktiskt bli riktigt kul. Hoppas bara att jag orkar men det borde jag göra om jag bara tar det lugnt och inte "spurtar" direkt. :)
Wow, skulle vara riktigt kul om man nån gång blev så pass duktig att man orkade springa en hel mil! Mitt mål är till och börja med att orka springa 5 km och det är nog en bit kvar. :)

Tack för din kommentar!

Hanna sa...

Jag älskar Asics skor! Givetvis passar olika skor till olika fötter, men jag har varit supernöjd med kvaliteten på alla mina därifrån :)

Sv: Tack så mycket, långklänningen är så härligt sval och skön!

Det är så underbart när kickboxaren i magen ger sig till känna :)